از بین بردن موریانه زیر کاغذ دیواری
اهمیت کاغذ دیواری در نسل جدید و زندگی امروزی برای کسی پوشیده نیست. تقریبا از دیوارپوش ها در قسمت های مختلف یک دکوراسیون داخلی استفاده می شود. یکی از مهم ترین راه کار ها برای تمیز نگه داشتن کاغذ دیواری این است که به نظافت آن رسیدگی کنیم. البته بعضی از کاغذ دیواری ها وجود دارند. مانند کاغذ دیواری های اکلیلی یا ابریشمی که روکش پارچه ای مانند دارند و به راحتی گرد و خاک می‌ گیرند. در نتیجه تمیز کردن آن کمی دشوار خواهد بود.
یکی از مشکلاتی که باعث خراب شدن کاغذ دیواری ها و بسیاری از اشیاء دیگر می‌ شوند موریانه ها هستند. در واقع موریانه ها به روش های مختلفی می توانند وارد خانه شوند و در قسمت های مختلف لانه کنند. قبل از هر چیزی برای از بین بردن موریانه زیر کاغذ دیواری ها بهتر است منبع آن یعنی چیزی که آن را به محیط وارد کرده و عوامل آن را بشناسیم تا بتوانیم به راحتی از آن جلوگیری کنیم. روش های مختلفی برای از بین بردن موریانه ها وجود دارد. اما برای روش قطعی از بین بردن موریانه زیر کاغذ دیواری و خرید بهترین کاغذ دیواری در ادامه با فیسکو همراه باشید.
از بین بردن موریانه زیر کاغذ دیواری

از بین بردن موریانه زیر کاغذ دیواری

اول از همه بهتر است در مورد هر آنچه که موریانه ها به آن آسیب می زنند بدانیم، در واقع موریانه ها می توانند به کاغذ دیواری، چوب، موکت، چرم، ابزار و اشیاء چوبی آسیب بزنند و در واقع از آن ها تغذیه می کنند. در واقع موریانه ها به مورچه ها شبیه هستند و به صورت گروهی و یا گله ای زندگی می کنند. همچنین موریانه می توانند از گیاهان نیز تغذیه کنند.
در نتیجه این وسایل قطعا در خانه و محیط های کاری وجود دارند. لذا اگر موریانه به داخل آن ها نفوذ کند می تواند باعث خسارات بسیار زیادی شود.
اما نگران نباشید برای هر کاری روشی وجود دارد که می توان آن را بر طرف نمود. موریانه ها را نیز با رعایت کردن یک سری نکات می توان از بین برد و از سر آن ها خلاص شد. همچنین یکی از مواردی که به ما کمکی زیاد خواهد کرد این است که عواملی که باعث به وجود آمدن موریانه ها می شوند را نیز بهتر بشناسیم. شما می توانید برای خرید انواع پوستر دیواری متناسب با بودجه ی خود، با مشاورین ما در فیسکو تماس بگیرید.

 

عوامل به وجود آمدن موریانه ها

همان طور که گفته شد شناخت مواردی که در به وجود آمدن موریانه ها تاثیر گذار هستند می تواند کمک بسیار زیادی به ما کند. اولین موردی که می خواهیم آن را بررسی کنیم و بسیار شایع و زیاد است رطوبت می باشد. در واقع رطوبت و نم در بیشتر خانه ها وجود دارند و بعضی از افراد نسبت به آن بی تفاوت می باشند و درست کردن آن را به تعویق می اندازند. در واقع در دیوار هایی که نم وجود دارد، موریانه ها به آن نفوذ می کنند. سپس از آن طریق به کاغذ دیواری و قاب های چوبی بر روی دیوار می توانند نفوذ کنند.
به وجود آمدن رطوبت نیز می تواند دلایل مختلفی نظیر خراب شدن لوله فاضلاب و یا نشتی لوله ها باشد. عامل بعدی که در به وجود آمدن موریانه ها بسیار تاثیر گذار می باشد، چوب ها و ابزار چوبی هستند. وجود وسایل چوبی در خانه باعث می شوند که موریانه ها به وجود بیایند و در نتیجه‌ به مرور زمان وارد زیر کاغذ دیواری ها بشوند و آن را خراب کنند. همچنین بوته هایی که در نزدیکی دیوار ها نیز رشد می کنند نیز می توانند باعث لانه کردن موریانه ها در دیوار شود.
به این ترتیب موریانه ها می توانند به راحتی وارد خانه شوند و به زیر کاغذ دیواری نفوذ کنند. یکی دیگر از روش هایی که شاید به آن توجه نکنیم درز ها و شکاف هایی که به مرور زمان در دیوار ها به وجود می آیند و حتی در قسمت هایی مانند پشت مبلمان و تلویزیون باشند و ما از آن بی خبر باشیم. فضایی که در نزدیکی پنجره ها وجود دارد و یا سوراخ هایی که در کنار چهار چوب در وجود دارند نیز می تواند محل ورود موریانه ها باشد. اگر درز یا شکافی وجود دارد بهتر است آن را تعمیر کنید و نسبت به آن بی اهمیت نباشید.
از بین بردن موریانه زیر کاغذ دیواری


روش های جلوگیری از موریانه ها

بیشتر روش های خانگی برای از بین بردن موریانه کاغذ دیوازی موثر هستند. اولین روشی که بهتر است به آن بپردازیم، مربوط قبل از نصب کاغذ دیواری است. قبل از نصب کاغذ دیواری بهتر است به خوبی به دیوار توجه کنیم و اگر درز یا شکافی بر روی دیوار وجود دارد آن را بر طرف کنیم. در واقع بهتر است مراحل زیرسازی کاغذ دیواری را به خوبی انجام دهید. نکته بعدی رطوبت است که به آن اشاره کرده ایم‌.
برای اینکه بعد از نصب به مشکل برنخورید می توانید سیستم آبی و لوله کشی را به خوبی بررسی کنید تا هنگامی که کاغذ دیواری را بر روی دیوار نصب می کنید لوله ها و سیستم آبی دچار مشکل نشوند تا بخواهید دوباره کاغذ دیواری را تعویض کنید. بعد از انجام این مراحل اگر به نصب کاغذ دیواری واقف هستید می توانید مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار را شروع کنید. همچنین مواردی که باعث به وجود آمدن موریانه ها و یا زیاد شدن آن ها می شوند مانند چوب ها، الوار ها، بوته ها و یا گلدان ها را دور از دیوار ها قرار دهید.

کلام آخر:

موریانه ها می توانند به روش های مختلفی وارد محیط کاری و یا محل زندگی شما شوند و از بین بردن موریانه زیر کاغذ دیوازی می تواند چند روز طول بکشد. زمانی که در یک قسمت لانه می کنند می توانند به شی نزدیک به خود آسیب وارد کنند و آن را از بین ببرند. در مبحث گفته شده روش هایی برای از بین بردن موریانه ها گفته شده است.
اما بهتر است این روش ها با دقت انجام شود تا دچار مشکل نشوید.‌ همچنین بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری تدابیری که برای جلوگیری از موریانه زدن مهم می باشد را در نظر بگیرید تا از موریانه زیر کاغذ دیواری جلوگیری کنید.
  • ادمین فیسکو
  • فروردین 22, 1402
  • 1034 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه