دلیل کپک زدن کاغذ دیواری
آیا به دنبال روشی موثر برای جلوگیری از کپک زدن کاغذ دیواری هستید؟ پس همراه ما باشید. کاغذ دیواری یکی از عناصر مهم دکوراسیون می باشد که کاربرد های مختلفی دارد. امروزه در دکوراسیون داخلی از کاغذ دیواری ها در قسمت های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق خواب و… حتی محیط های کاری استفاده می شود. پس امروزه اهمیت کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی بسیار مشخص شده است. لذا برای انتخاب آن نیز فاکتور هایی وجود دارد که بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری باید آن ها را رعایت کنید.
یکی از مهم ترین کار ها برای داشتن کاغذ دیواری مناسب رسیدگی به نظافت آن است. به صورتی که اگر آن را به درستی و به موقع تمیز نکنیم ممکن است فرسوده و کثیف شود. یکی از کنش هایی که کاغذ دیواری را خراب می کند کپک زدن می باشد. علت این عمل می تواند از روش های گوناگونی باشد که آن ها را برسی خواهیم کرد.
همچنین بهتر است برای اینکه کاغذ دیواری خراب نشود و نیاز به تعویض آن نباشید بهتر است کار هایی را انجام دهیم تا از خراب شدن و با کپک زدن کاغذ دیواری جلوگیری کنیم. همچنین کپک زدن بیش از اندازه و عدم رسیدگی به آن می‌ تواند باعث بروز بیماری و یا حتی حساسیت ها شود. برای کسب اطلاع در مورد دلیل کپک زدن کاغذ دیواری و پوستر دیواری  با فیسکو همراه باشید.


دلیل کپک زدن کاغذ دیواری

برای پیدا کردن راه حلی در خصوص کپک زدن کاغذ دیواری ابتدا بهتر است کمی در خصوص نحوه ایجاد و تکثیر قارچ ها اطلاعات کسب کنیم. کپک یا قارچ دلایل زیادی برای به وجود آمدن دارد و در شرایط مختلفی ممکن است به وجود بی آید. به وجود آمدن کپک ها می تواند باعث آسیب رساندن به ابزار و وسایل شود. نکته این جاست که تکثیر کپک ها بسیار سریع می باشد. کپک ها در همه جا می توانند وجود داشته باشند. حتی در بیشتر مواقع آن را در مواد غذایی به خصوص غلات مشاهده می کنیم. قارچ ها باعث به وجود آمدن بیماری ها نیز می شوند و تکثیر آن ماده غذایی را غیر قابل استفاده می کنند.
یکی از دلایلی که اشیاء یا مواد غذایی آسیب می بیند به این دلیل می باشد که تهویه مناسبی ندارد. همچنین زمانی که نور خورشید برخورد می کند و هوا جریان پیدا نمی کند تکثیر کپک ها به مراتب بیشتر خواهد شد. حتی ابزار و وسایلی که وجود دارند ممکن است به دلیل قرار نگرفتن در جای مناسب کپک بزنند و به مرور زمان به قسمت های دیگر انتقال پیدا کنند‌.
رطوبت زیاد نیز یکی از دلایل افزایش تکثیر قارچ ها و کپک زدن می باشد. زمانی که رطوبت در یک فضا زیاد می شود عدم تهویه هوا در آن قسمت صورت می گیرد. این کار باعث می شود کپک ها به سرعت تکثیر پیدا کنند و سایر ابزار ها را آلوده کنند.
در نتیجه ممکن است کاغذ دیواری نیز بر اثر موارد گفته شده مانند رطوبت دیوار، شروع به کپک زدن و فرسوده شدن نماید. در این مقاله ما علاوه بر راهنمایی برای خرید بهترین کاغذ دیواری، توصیه هایی در باب مراقبت بهتر از دیوار پوش ها به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دلیل کپک زدن کاغذ دیواری

روش از بین بردن کپک ها

یکی از کار هایی که لازم است برای جلوگیری از کپک انجام دهید این است که هوای فضای داخلی را تهویه کنید. بهتر است صبح ها که از خواب بیدار می شوید پنجره ها و یا در ها را باز بگذارید، تا هوای تازه وارد محیط داخلی شود. اینگونه می توانید تا حد زیادی از کپک زدن کاغذ دیواری و دیگر اشیا جلوگیری کنید. نکته بعدی این است که اشیاء های خانه و یا محیط کاری را هر چند وقت یک باز تمیز و گرد گیری کنید. به خصوص تابلو هایی که روی کاغذ دیواری قرار دارد. این کار نیز می تواند هم باعث مرتب دیده شدن و هم تمیزی بیشتر گردد.
تماس با قارچ ها ممکن است باعث آسیب زدن به شما شود به خصوص اگر کسی آلودگی پوستی داشته باشد. اما این افراد برای تمیز کردن کپک ها می توانند از دستکش استفاده کنند. ولی به دلیل حساسیت بهتر است اول هوای فضای داخلی را تهویه کنند. زیرا می تواند باعث حساسیت شود. برای تمیز کردن کپک کاغذ دیواری پیشنهاد می شود از چند مخلوط متفاوت استفاده کنید. این کار می تواند تا حد زیادی برای از بین بردن کپک ها موثر باشد.

روش خانگی حذف کپک دیوارپوش

برای پاک کردن کپک ها بهتر است آب و صابون را با هم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج روی کاغذ دیواری را به خوبی تمیز کنید. این روش بسیار ساده و کاربردی می باشد و به راحتی می توانید این روش را به تنهایی در خانه اجرا کنید. البته به جنس کاغذ دیواری خود دقت کنید. زیرا اگر کاغذ دیواری بیش از اندازه آب بخورد ممکن است پوسیده شود. این کار سبب خراب شدن آن می شود.
البته کاغذ دیواری هایی نیز وجود دارند که ضد آب هستند و می توانید برای راحتی شستشو، از آن ها استفاده نمایید‌. اگر به صابون و یا مواد شوینده برای از بین بردن کپک ها دسترسی نداشتید می توانید از ترکیب آب و سرکه سفید استفاده نمایید. البته قبل از این کار برای کسب اطمینان از سالم ماندن کاغذ دیواری بهتر است ابتدا تکه ای از کاغذ دیواری را با محلولی که درست کرده اید تمیز کنید و اگر مشکلی وجود نداشت سپس نسبت به تمیز کردن باقی نقات اقدام نمایید.
دلیل کپک زدن کاغذ دیواری
پس یک نکته ی مهمی که در کاغذ دیواری ها وجود دارد این است که جنس آن ها در به وجود آمدن کپک ها نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. اما می توانیم با رعایت کردن یک سری نکات از کپک زدن آن ها جلوگیری کنیم. همچنین سعی کنید چوب و یا گلدان های خود را با فاصله ی بیشتری از دیوار و کاغذ دیواری قرار دهید تا ریسک را کاهش دهید. همین نکات ساده و ریز بسیار بیش از آن که فکر کنید، تاثیر گذار است.

کلام آخر

کپک بر روی کاغذ دیواری با گذر زمان و یا عوامل دیگری می تواند به وجود بی آید. در واقع قارچ ها یا همان کپک اگر به موقع به آن های رسیدگی نشود تکثیر می‌ شوند و سرعت تکثیر آن ها بسیار بالا است. تکثیر آن می تواند باعث آلوده شدن محیط و حتی آسیب زدن به افرادی شود که در آن محیط زندگی می کنند.
اگر اطلاعاتی در مورد قارچ ها و کپک و همچنین عواملی که باعث بیشتر شدن آن ها می شود داشته باشیم می توانیم از آن ها جلوگیری کنیم و از پوسیدگی اشیا جلوگیری کنیم. برای کسب مشاوره رایگان در خصوص متناسب ترین جنس کاغذ دیواری برای منازل خود، با ما تماس بگیرید.
  • ادمین فیسکو
  • فروردین 21, 1402
  • 666 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه