گرماژ کاغذ دیواری
یکی از تاثیر گذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی بی شک استفاده از پوشش های مانند کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری می تواند زیبایی و جذابیت را به دکوراسیون داخلی شما بیاورد، و آن را بسیار زیباتر کند. به طور کلی کاغذ دیواری پوششی بر روی دیوار های گچی و ساده است که می‌تواند رنگ و طرح به آن ها ببخشد. البته میزان تاثیر گذاری و زیبایی بستگی به انواع سلیقه و همچنین تناسب گرماژ کاغذ دیواری با سایر عناصر دکوراسیون دارد.
پس قبل از خرید تمام عوامل مورد نیاز برای نصب، ابعاد، طرح و بقیه موارد را در نظر بگیرید و خرید تان از روی آگاهی کامل انجام بدهید. بنابراین بهتر است تمام عوامل و طرح و رنگ ها را به خصوص گرماژ کاغذ دیواری را در نظر بگیرید. اگر با مفهوم این عبارت آشنا نیستید در ادامه با ما همراه باشید تا از مزایا و معایب گرماژ مطلع شویم.

آشنایی با مفهوم گرماژ کاغذ دیواری

تعریف گرماژ کاغذ دیواری چندان ساده نیست. به طور کلی می تواند گفت گرماژ یعنی وزن کاغذ دیواری در هر متر مربع. این مورد می تواند بر بسیاری از ویژگی های کاغذ دیواری تاثیر بگذارد. گرماژ و وزن کاغذهای دیواری بر قیمت و مقاومت آن بسیار اثر گذار است. در واقع باید گفت هر چقدر که گرماژ آن بالا باشد قیمت کاغذ دیواری نیز بیشتر خواهد بود. تفاوت گرماژ با پوشش دیواری معمولی این می باشد که وزن بیشتری دارد و حتما برای نصب آن نیاز به یک نصاب ماهر داریم و درنتیجه دستمزد نصاب معمولی با نصاب حرفه ای متفاوت خواهد بود.
آشنایی با مفهوم گرماژ کاغذ دیواری

چگونه گرماژ کاغذ دیواری را بسنجیم؟

تشخیص دقیق گرماژ کاغذ دیواری و وزن آن شاید به صورت دقیق نباشد. اما با کمی دقت می توان گرماژ بودن و یا نبودن آن را مشخص نمود. همانطور که گفته شد گرماژ کاغذ دیواری ضخیم تر از کاغذ دیواری معمولی است. لذا با کمی دقت می توانیم آن را به خوبی تشخیص دهیم. روش ساده تر فهم گرماژ کاغذ دیواری به هنگام خرید و لمس کاغذ دیواری برمی گردد. در این صورت راحت تر متوجه آن خواهید شد.
تفکر اشتباه ممکن است این باشد که گرماژها در یک اندازه ضخیم هستند. اما ضخامت آن ها با توجه به قیمت و خواسته ای که مشتری دارد متغیر می باشد. میزان وزن زیاد و یا گرماژ بیش از اندازه بالا نشان دهنده کیفیت نا مناسب است. این که ضخامت کاغذ دیواری باعث مقاومت آن در برابر آسیب دیدگی می باشد صحیح است. اما وزن خیلی زیاد و ضخامت بیش از اندازه بلااستفاده می شود و ممکن است حتی بر روی دیوار آسیب هم وارد بکند.

انواع وزن پوشش‌های دیواری

وزن های معمولی که برای کاغذ دیواری در بازار وجود دارند شامل اعداد 120, 180, 320, 450 و سایر وزن ها می باشند. هرچند به تظر کارشناسان ما گزینه مناسب بین 220 تا 320 است. در آخر یکی دیگر از روش های معمول تشخیص گرماژ کاغذ دیواری مشاهده‌ آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که هنگام ورق زدن ضخامت آن ها کاملا مشخص خواهد شد. توجه کنید که کاغذ دیواری های کلاسیک و صخیم در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند اما کاغذ دیواری های نازک به زودی رطوبت را به خود جذب می کنند و سریعا آسیب می بینند.

چرا باید به مفهوم گرماژ توجه کنیم؟

به طور کل استفاده از کاغذ دیواری چه از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است و تنوع بسیار زیادی دارد. همچنین می تواند دکوراسیون داخلی را متحول سازد، اما زیبایی تنها ویژگی کاغذ دیواری ها نیست. برای مثال گرماژ کاغذ دیواری با ضخامتی که دارد می تواند از آسیب دیدگی ها جلوگیری کند و یا دیرتر آسیب ببیند و مشتری مجبور به تعویض و یا هزینه دوباره در مدت زمان کوتاه نباشد.
البته نکته قابل توجه این است که گرماژ کاغذ دیواری با توجه به متریال ساخته شده می‌تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد و بهتر است برای تهیه از فروشنده مشورت بگیرید. اگر کاغذ دیواری معمولی و یا بیش از اندازه نازک باشد، آسیب پذیر تر خواهد بود. علاوه بر موارد گفته شده اگر کاغذ دیواری نازک باشد طرح های مورد نظر به خوبی بر روی کاغذ دیواری نمی‌نشینند.
 گرماژ کاغذ دیواری
اما باید توجه کنید کاغذ دیواری های خیلی ضخیم هم مناسب نیستند و هنگام نصب با مشکل مواجه خواهید شد. حد میانه و متوسط بهترین گزینه می باشد و هنگام نصب آن به مشکلی دچار نخواهید شد.‌ در واقع هر کدام از کاغذ دیواری ها ویژگی خاص خود را دارند و از یکدیگر متفاوت می باشند. برای مثال کاغذ دیواری نازک سریع تر نصب می شود و اجرت پایین تری دارد و هنگام نصب مقدار چسب کمتری برای نصب استفاده می شود.
کاغذ دیواری با گرماژ مناسب هم راحت نصب می شود و هم مقاومت بیشتری نسبت به کاغذ دیواری معمولی دارد و در نتیجه زمان تعویض آن کمتر خواهد بود. اما اگر وزن آن زیاد باشد هم نصب آن سخت تر خواهد بود هم اجرت نصب آن بیشتر می شود.

استفاده از کاغذ دیواری به عنوان عایق صدا

از دیگر ویژگی های بسیار خوب گرماژ کاغذ دیواری جلوگیری از ورود یا خروج صدا می باشد. اگر دیوار نازک باشد یا متریالی که در آن به کار رفته باعث رد شدن صدا از آن می شود با استفاده از کاغذ دیواری های ضخیم می تواند از ورود و خروج صدا تا مقدار زیادی جلوگیری بکنید.
بهتر است که از کاغذ دیواری ضخیم در دیوار های اصلی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. برای مثال دیوار پشت تلویزیون بسیار مهم می باشد و یا دیوار پذیرایی که بیش تر از سایر دیوار ها دیده می شوند. در این قسمت ها می توان از این کاغذ دیواری استفاده کنیم. استفاده از این نوع کاغذ دیواری با توجه به سلیقه و فضای مورد نیاز برای هر نوع دیواری مناسب می باشد اما پیشنهاد می شود در فضا های ذکر شده از آن بیشتر استفاده بکنید‌.
حالا زمان آن رسیده که کاغذ دیواری دکوراسیون را به خوبی و با اطلاع کافی انتخاب بکنیم. انتخاب طرح و نوع کاغذ دیواری کمی دشوار و زمان بر می باشد، به دلیل اینکه دیوار عنصر اصلی دکوراسیون داخلی می باشد و ممکن است تمام توجه ها را به سمت خود جذب بکند. رعایت کردن حد وسط و میانه در تمام موارد گزینه مناسبی می باشد، در انتخاب گرماژ کاغذ دیواری نیز این قانون صدق می کند. نکته قابل توجه این است که هنگام نصب کاغذ دیواری هایی با وزن بالا حتما دقت کنید که از دو نصاب ماهر استفاده بکنید زیرا نصب آن به صورت فردی دشوار خواهد بود.
  • ادمین فیسکو
  • مهر 11, 1401
  • 849 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه