خرید انواع چسب کاغذ دیواری
آشنایی با انواع چسب کاغذ دیواری یکی از مراحل مهم و اصلی نصب کاغذ دیواری استفاده از چسب می باشد. برای انتخاب چسب باید به عوامل زیادی دقت کرده و چسب مناسب را برای آن انتخاب کنیم. زیرا نصب مناسب کاغذ دیواری در نمای آن بسیار تاثیر می گذارد. همانطور که دنیای کاغذ دیواری بسیار وسیع و متنوع می باشد.
چسب ها نیز انواع مختلفی دارند و باید با توجه به شرایط و دیوار انتخاب شوند تا بتوانیم به راحتی کاغذ دیواری را بر روی دیوار نصب کنیم. قبل از خرید بهتر است اطلاع لازم از جنس کاغذ دیواری همچنین جنس چسب کاغذ دیواری داشته باشیم تا بتوانیم بهترین گزینه را انتخاب بکنیم. در ادامه با فیسکو همراه باشید تا با انواع چسب کاغذ دیواری و انتخاب مناسب اطلاعات لازم را کسب کنیم.

آشنایی با انواع چسب کاغذ دیواری و ویژگی هر کدام

همانطور که گفته شد چسب های کاغذ دیواری انواع مختلفی دارند که قبل از نصب حتما باید به آن توجه کنید. چسب دیواری که در آن از آب سرد استفاده می شود cold water paste نام دارند. دلیل نام این نوع چسب این است که به راحتی با آب سرد ترکیب می شود. از مزایای مهم این چسب این است که به سرعت خشک نمی شود و می توانید با خیال راحت و بدون هیچ عجله ای کاغذ دیواری را بر روی دیوار بچسبانید. برای خرید کاغذ دیواری با ما در تماس باشید.
چسب های چند منظوره که با نام all purpose paste شناخته می شوند نیز بسیار کاربردی و محبوب می باشد. جنس این چسب به صورت پودری است و با حل شدن در آب به چسب تبدیل می شود.‌ این چسب بیشتر برای دیوارهایی استفاده می شود که رطوبت دارند یا احتمال رطوبت در آن جا زیاد است.
همچنین این چسب ضد قارچ می باشد و از کپک و کثیفی جلوگیری خواهد کرد.
خرید انواع چسب کاغذ دیواری

چسب مناسب برای کاغذ دیواری ضخیم

از دیگر انواع چسب کاغذ دیواری Extra Strong paste است که چسبندگی بسیار بالایی دارد. این چسب از ساختار پلیمر وینیل باندل می باشد. پیشنهاد می شود از این چسب برای کاغذ دیواری های ضخیم و وزن بالا استفاده کنید. زیرا قدرت زیادی دارد و سریعا می تواند کاغذ دیواری را به دیوار بچسباند. چسب کاغذ دیواری فوری یا paste the wall این نوع چسب علاوه بر اینکه برای چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار مناسب می باشد برای چسباندن پوستر دیواری نیز کاربرد زیادی و می توان به عنوان یک چسب مناسب از آن استفاده کنید.
چسب های آماده و مایع برای چسباندن کاغذ دیواری reaqdy to use paste یکی از پر کاربردترین چسب ها برای کاغذ دیواری می باشد و به صورت آماده و مایع است. قبل از چسباندن کاغذ دیواری می توانید بستر را با چسب پوشش دهید و سپس کاغذ دیواری یا انواع پوستر دیواری را بچسبانید. 

چسب کاغذ دیواری برند bartholin

این برند نیز یکی از برند های معروف چسب کاغذ دیواری است و به صورت پودری (پولکی) می باشد و استفاده از آن بسیار ساده می باشد. به دلیل خاصیت لغزندگی که این محصول دارد هنگام نصب کاغذ دیواری مشکلی نخواهید داشت. از این چسب ها می توانید برای تمام محصولات کاغذ دیواری استفاده بکنید.
چسب کاغذ دیواری mixing نیز از دیگر انواع چسب کاغذ دیواری است. آماده کردن این چسب کمی زمان می برد اما با دانستن دستورالعمل ها خودتان می توانید این چسب را آماده کنید. در گام اول ابتدا باید با استفاده از آب سرد محلول را هم بزنید.
توجه کنید ۳۰ ثانیه با سرعت زیاد محلول را هم بزنید. بعد از مجدد محلول دوباره هم بزنید تا آماده استفاده شود. هنگام هم زدن مراقب باشید تا بر روی کف خانه شما از این چسب نریزد. زیرا ممکن است به سختی کنده شوند، و یا هنگام مشاهده ریخته شدن چسب سریعا به تمیز کردن آن اقدام کنید.

کاربرد چسب خمیری چیست؟

همانطور که گفته شد چسب های کاغذ دیواری بسیار زیاد و متنوع می باشد و برای هر نوع کاغذ دیواری تقریبا چسب جداگانه ای استفاده می شود. این نوع چسب نیز به صورت پودری است که برای کاغذ دیواری و پوستر دیواری استفاده می شود. علاوه بر اینکه برای چسباندن پوستر دیواری کاربرد دارد، می توانید از این چسب برای چسباندن کناره چوب ها به یکدیگر، پنجره ها، و درز ها نیز استفاده بکنید.
در واقع می توان با استفاده از چسب خمیری درز ها را به راحتی بپوشانید. با استفاده از یک قلم و یا کارتک و یا ابزار مناسب درز ها را باز کنید و با استفاده از چسب خمیری که به قلمی آغشته شده درز ها را پوشش بدهید تا ترمیم بشوند.
قیمت انواع چسب کاغذ دیواری

کاربرد اشتباه چسب چوب

یکی از کار های اشتباهی که نصاب های تازه کار ممکن است انجام بدهند، استفاده از چسب چوب برای چسباندن کاغذ دیواری است. همانطور که از نام این محصول پیداست باید برای کار های چوبی استفاده بشود. شاید بتوانیم از چسب چوب برای چسباندن کاغذ دیواری استفاده بکنیم و حتی ممکن است به خوبی کاغذ دیواری بر روی دیوار نصب شود. اما در دراز مدت دچار مشکلاتی خواهد شد و هنگام کندن کاغذ دیواری از روی دیوار ممکن است گچ های دیوار را با خود بلند بکند.
اما دقت داشته باشید که هر مارک چسبی که استفاده می کنید با کیفیت باشد و از جای مطمئن خرید بکنید. داخل چسب ها مواد شیمایی خاصی وجود دارد که باعث دوام چسب می شود.

نکات مهم

استفاده از چسب های نامناسب و بی کیفیت ممکن است باعث ایجاد حباب و یا خرابی کاغذ دیواری و دیوار شود. چسب های دیگری نیز وجود دارند که اول باید بستر را آماده کنید، سپس آن را مستقیما به دیوار بچسبانید و بعد از آن مرحله کاغذ دیواری را به دیوار چسبی، این کار باعث می شود تا کاغذ دیواری به راحتی به دیوار بچسبد.
حالا که با بهترین چسب های کاغذ دیواری و انواع آن آشنا شده اید. بهتر است در اولین مرحله جنس کاغذ دیواری و دیوار خود را تشخیص دهید و بعد از آن چسب مناسب آن را پیدا کنید. اگر از چسب درست برای چسباندن کاغذ دیواری و یا حتی پوستر دیواری استفاده کنید از خرابی آنها جلوگیری می کنید. همچنین دوام آنها بالا رفته و نیاز نیست در مدت زمان کوتاه به فکر تعویض آن باشید.
  • ادمین فیسکو
  • مهر 14, 1401
  • 636 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه