گرماژ کاغذ دیواری
در این مقاله با اهمیت گرماژ کاغذ دیواری آشنا خواهیم شد. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. با نگاهی ساده به عصر جدید متوجه این موضوع می شویم که اهمیت زیبایی و دکوراسیون بسیار بالا می باشد. یکی از عناصری که در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار می باشد کاغذ دیواری ها هستند. در واقع با استفاده از کاغذ دیواری می‌ توانید نمای داخلی را تغییر دهید و متناسب با روحیات و سبک و سلیقه ی خود و افراد آن محیط تنظیم کنید. انتخاب کاغذ دیواری ها به راحتی نمی باشد. قبل از انتخاب بهتر است فاکتور هایی در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید.
اما یکی از نکات مهمی که بهتر است به آن توجه بیشتری داشته باشیم گرماژ کاغذ دیواری است. اطلاعات در عصر جدید بسیار مهم است. اگر اطلاعات درستی از محصولات و انواع آن ها نداشته باشیم ممکن است در انتخاب آن ها دچار مشکل شویم. گرماژ نیز به همین صورت است خیلی از افراد ممکن است با این عبارت آشنایی کافی نداشته باشند و از کنار بگذرند. اما با داشتن اطلاعات مناسب از تمام ابعاد یک محصول می توانید با آگاهی خرید خود را انجام دهید. پس برای آگاهی بیشتر در این خصوص و کسب اطلاع از گرماژ کاغذ دیواری با فیسکو همراه باشید.


آشنایی با گرماژ کاغذ دیواری

خیلی از افراد امروزه گرماژ را با ضخامت کاغذ دیواری اشتباه می گیرند.  موضوع اینجاست که گرماژ ربطی به ضخامت کاغذ دیواری ندارد. در واقع مقدار وزن کاغذ دیواری در هر متر مربع را گرماژ کاغذ دیواری می گویند. با توجه به این موضوع می دانیم که گرماژ بر روی قیمت کاغذ دیواری نیز تاثیر گذار خواهد بود. البته به این نکته توجه داشته باشید به طور کلی عوامل مختلفی در قیمت کاغذ دیواری تاثیر گذار خواهند بود. مانند، جنس، رنگ، اندازه، مدل و سایر موارد که می توانند بر روی قیمت کاغذ دیواری تاثیر گذار باشند. لذا بهتر است قبل از خرید به آن ها توجه داشته باشیم تا دقیقا همان کاغذ دیواری را انتخاب کنیم که مناسب قسمت مد نظر باشد‌.
اما اگر بخواهیم کلی در نظر بگیریم هر مقداری که گرماژ کاغذ دیواری بالا باشد قیمت آن بالا خواهد بود. علاوه بر آن مقاومت آن بیشتر خواهد شد. اما دلیل نمی شود که همه افراد از کاغذ دیواری های با مقاومت بالا استفاده کنند. زیرا نیاز نمی شود و این ویژگی بدون کاربرد باقی می ماند. نکته ای در گرماژ و کاغذ دیواری هایی با مقاومت بالا وجود دارد این است که در نصب آن نیاز به نصاب های حرفه ای و درست کار داریم. به دلیل وزن بالا و مقاومتی که این کاغذ دیواری دارد بهتر است از دو نصاب استفاده شود تا کار خود را به راحتی انجام دهد و کاغذ دیواری را اصولی نصب نماید.

گرماژ کاغذ دیواری

چگونه گرماژ یک کاغذ دیواری را تشخیص دهیم؟

اگر بخواهیم به صورت ظاهری زمانی که وارد یک محیط می شویم با مشاهده کاغذ دیواری گرماژ آن را تشخیص دهیم، این کار تقریبا به صورت دقیق شدنی نیست. اما می توان به تقریبا آن را تخمین بزنیم. یعنی با توجه به ضخامت کاغذ دیواری مورد نظر شاید بتوانید به صورت تقریبی گرماژ آن حدس بزنید. برای اینکه اول از همه متوجه بشویم که دیوارپوش ها با گرماژ بالا به چه مدل هستند. ابتدا بهتر است که به آلبوم های کاغذ دیواری دست بزنید و متوجه مقاومت و سنگینی آن ها با کاغذ دیواری های معمولی خواهید شد.
درست است که ضخامت نشان دهنده گرماژ نمی باشد. اما تفاوت ضخامت های کاغذهای دیواری می تواند به صورت غیر مستقیم نشان دهنده گرماژ آن باشد. همچنین گرماژ بالا یا همان وزن کاغذ دیواری متفاوت می باشند. پس اگر می خواهید کاغذ دیواری خرید کنید که وزن آن بالا باشد و یا کیفیت بهتری داشته باشد حتما به مشخصات آن دقت کنید. یا از مسئول فروش در رابطه با این موضوع اطلاعات بگیرید‌.
بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که هر چقدر گرماژ پوستر دیواری و کاغذهای دیواری بالا باشد نشان دهنده این است که ضخیم تر است. ضخامت یک کاغذ دیواری می تواند نشان دهنده استفاده از مواد اولیه بیشتر می باشد. همچنین این مواد بایستی با کیفیت خوبی ساخته شوند تا مشتری بتواند برای مدتی از آن استفاده کند. پس در نتیجه قیمت این کاغذ دیواری از سایر کاغذ دیواری ها بالاتر خواهد بود. البته بهتر است توجه داشته باشید که قیمت کاغذ دیواری می تواند به فاکتور های دیگری نیز بستگی داشته باشد. هر چند آن نیز در قیمت پوستر دیواری نیز سهیم هستند.
گرماژ کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ضخیم برای چه قسمت هایی مناسب است؟

همان طور که می دانید انسان ها دارای سلیقه های متفاوتی هستند، و می توانند طرح ها و رنگ های مختلفی را انتخاب کنند و راجع به انتخاب آن ها نظر دهند. یکی از ویژگی های مهم کاغذ دیواری های ضخیم این است که در برابر ضربه مقاومت است. یعنی زمانی که کودکان به منزل شما مراجعه می کنند دیگر نگران خرابی آن نباشید. زیرا به راحتی خراب نمی شود و آسیب نمی بینند. در نتیجه ظول عمر این دیوار پوش ها بسیار بالاست و شما می توانید مدت زیادی از ان ها استفاده کنید. 
البته در خرید کاغذ دیواری اتاق کودک بهتر است به قابلیت ضد آب بودن آن نیز توجه نمایید. زیرا با این قابلیت دیگر شما نگران شیطنت های کودک خود نخواهید بود. زیرا به راحتی و با یک دستمال نم دار می توانید آلودگی و نقاشی های دلبند خود از دیوار را پاک کنید.
برای خرید کاغذ دیواری ها با گرماژ بالا بهتر است اول از همه به وزن های مختلف آن دقت داشته باشید. گرماژ کاغذ دیواری در اعدادی مانند ۱۲۰، ۱۸۰، ۲۷۰، ۳۲۰ و حتی وزن های مختلفی تولید می شود. لذا شما می توانید با توجه به کاربردی که در نظر گرفته اید، کاغذ دیواریهای مورد نظر خود را با گرماژ مورد نظر تهیه کنید. حتما کاغذ دیواری خود را از جای مطمئن خریداری کرده، برای اینکه از خرید خود اطمینان حاصل نمایید می توانید برای خرید به سایت فیسکو مراجعه کنید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده و بررسی گرماژ کاغذ دیواری حالا بهتر می توانیم در مورد محصول مورد نظر تصمیم گیری کنیم. همچنین مطلع شدیم که چگونه می توان کاغذ دیواری ها را با یکدیگر مقایسه نمود. گرماژ ‌ویژگی های مثبت و منفی نیز دارد و داشتن گرماژ بالای کاغذ دیواری در واقع می تواند در نصب آن نیز مشکلاتی ایجاد نماید. اصطلاحات دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که ما از آن ها بی خبر هستیم اما شما می توانید به راحتی با مشورت از متخصصین از گرماژ کاغذ دیواری مورد نظر خود اطلاع کسب نمایید.
  • ادمین فیسکو
  • فروردین 23, 1402
  • 433 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه