نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی
در این مقاله هر آنچه که برای نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی نیاز دارید را خواهید خواند. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. زمانی که محیط داخلی یکنواخت می شود نیاز به تعویض و یا حتی تغییر آن داریم تا بتوانیم فضای جدیدی را به وجود آوریم. در واقع با استفاده از ابزار و وسایل متناسب با شرایط محیطی که به آن علاقه مند هستیم می توانیم محیط را زیبا تر کنیم.
یکی از مهم ترین ابزار دکوراسیون که تاثیر زیادی دارد کاغذ دیواری ها هستند. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند که این موضوع باعث شده که ه‍ر سبک و سلیقه ای که دارید با توجه به آن کاغذ دیواری مورد نظر خود را پیدا کنید. در زمان های گذشته بیشتر از رنگ های روغنی برای پوشش دیواری استفاده می شد. رنگ های روغنی تا مدت زیادی بر روی دیوار باقی می ماند. همچنین قابل شستشو می باشند و در صورت کثیف شدن می توانید آن را با یک دستمال نم دار تمیز کنید. شاید دلیل محبوبیت آن ها نیز همین مساله باشد.
البته رنگ های روغنی بسیار زمان بر هستند و تا مدت ها خانه ی شما بوی رنگ خواهد داد. از طرفی این رنگ ها دیوارهای شما را در برابر ضربات محافظت نمی کنند و به راحتی آسیب پذیر هستند. اما با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه به جای رنگ از کاغذ دیواری ها استفاده می شود. زیرا هم هزینه کم تری دارد و هم در وقت صرفه جویی خواهد شد. اما مسئله این است که آیا می توان بر روی رنگ روغنی کاغذ دیواری مورد علاقه را نصب نماییم یا خیر. برای یافتن پاسخ این سوال همراه ما باشید.

آموزش نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی

با پیشرفت علم در طی زمان متوجه این موضوع شده ایم که بسیاری از مشکلات راه حل مربوط به خود را دارند. سپس با روش درست و مناسب می توانیم نسبت به حل آن ها اقدام كنید. نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغنی نیز ممکن است، پس از خرید کاغذ دیواری پشیمان نشوید. در واقع با انجام روش اصولی و درست می توانیم این کار را به راحتی انجام بدهیم. اولین مرحله برای این کار این است که جنس دیوار را در نظر بگیریم.
در نظر گرفتن دیوار بسیار مهم است. زیرا ابعاد کاغذ دیواری که برای دیوار مورد نظر انتخاب می شود بهتر است که دقیق باشد. همچنین بهتر است خیال خود را از اینکه کاغذ دیواری بر روی رنگ روغنی نصب می شود راحت کنید. این کار به راحتی ممکن می باشد و بدون درد سر می توانید این کار را انجام دهید. در ادامه مراحلی را برای شما بیان می کنیم.

آموزش نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی
نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی

اولین روش برای نصب کاغذ دیواری که بسیار مهم است و برای دیوار های رنگ روغنی هم به همین شکل است، این است که زیر سازی مناسبی داشته باشیم. همچنین بهتر است از چسب کاغذ دیواری با کیفیت بالا یعنی چسب پرایمر استفاده نماییم. این کار باعث می شود کاغذ دیواری به راحتی بر روی دیوار بچسبد. همچنین بهتر است قبل از نصب پوستر دیواری و دیگر دیوارپوش ها بر روی دیوار میخ ها را از جا در بیاورید. وجود انواع میخ و پیچ می تواند ظاهر کاغذ دیواری شما پس از نصب، آسیب برساند. 
برای اینکه کاغذ دیواری را بر روی رنگ روغنی بچسبانید روش های مختلفی وجود دارد. اولین روش این است که با استفاده از یک سمباده سطح دیوار را بکشیم تا حالت زبری به خود بگیرد. اینگونه جذب چسب به راحتی امکان پذیر خواهد بود. روش راه حل بدی این است که با استفاده از چسب پرایم سطوح دیوار را چسب بزنید و سپس کاغذ دیواری را نصب نمایید. نکته مهم بعدی آن است که در نصب کاغذ دیواری اصلا عجله نکنید و کار را با دقت انجام دهید. زیرا دیوار یکی از مهم ترین اجزای دکوراسیون داخلی می باشد که روزانه به مدت زیادی به آن نگاه می اندازیم. لذا زیبایی آن نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می کند.


زیر سازی مناسب برای نصب کاغذ دیواری

فرقی نمی کند که دیوار روغنی باشد و یا معمولی. زیر سازی اهمیت بسیار بالایی در نصب کاغذ دیواری دارد. اگر سطح دیوار به مرور زمان ناهموار شد بهتر است آن را صاف کنید تا کاغذ دیواری به راحتی بر روی آن بنشیند. همچنین در طول زمان نیز ترک هایی نیز به وجود می آید که حتما بایستی آن ها را پر کنید. یکی از نکات دیگری که بسیار مهم است و قبل از نصب بهتر است انجام دهید گرفتن نم از دیوار می باشد.
نم باعث می شود که چسب به خوبی بر روی دیوار نچسبد. این عوامل سبب می شوند تا کاغذ دیواری به راحتی بر روی دیوار ننشیند. در واقع اگر چسب را به درستی استفاده نکنید و یا بیش از اندازه استفاده کنید ممکن است باعث ایجاد حباب زیر کاغذ دیواری شود. در نتیجه این کار باعث می شود شکل ظاهری کاغذ دیواری بد شکل شود.
نحوه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغنی
هنگام زیر کاری و رفع ترک ها به مقاومت دیوار نیز اهمیت بدهید. زیرا اگر سطح دیوار مقاوم نباشد ممکن است هنگام گرفتن ترک ها و… دیوار آسیب می بیند و هزینه اضافی برای مشتری ایجاد خواهد شد. در صورتی که دیوار مد نظر محکم نمی باشد بهتر است ابتدا آن را باز سازی کنید و سپس مراحل زیر سازی را انجام دهید.
یکی از شرکت هایی که در زمینه تولید کاغذ دیواری فعالیت می کند شرکت فیسکو می باشد. مشتری می تواند با مراجعه به این سایت به راحتی کاغذ دیواری مورد نظر خود را تهیه کند. از ویژگی های مهم این سایت این است که با توجه به انواع کاغذ دیواری و تنوع آن ها بهتر است ابتدا نسبت به محصول مورد نظر خود اطلاعات کافی را کسب نمایید. سپس آن ها را تهیه کنید.


سخن پایانی

همان طور که مطالعه نموده اید نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغنی امکان پذیر می باشد. اما نصب آن نیازمند یک زیر سازی نسبتاً مناسب می باشد تا کاغذ دیواری خراب نشود. برای اینکه شکل ظاهری کاغذ دیواری به خوبی بر روی رنگ روغنی اجرا شود بهتر است از نصاب ماهر استفاده کنید. اینگونه هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی می کنید و کاغذ دیواری به صورت اصولی و درست نصب خواهد شد.
نکته مهم این است که اگر از این موضوع اطلاع نداشتیم ممکن بود که انواع کاغذ دیواری را بدون زیرسازی نصب کنیم و این گونه زمان و هزینه از بین می رفت. اما با داشتن اطلاعات می توانیم از اشتباهات جلوگیری کنیم. به همین منظور می توانید به سایت فیسکو مراجعه کنید تا در مورد انواع کاغذ دیواری و شرایط نصب مختلف مطلع شوید.
  • ادمین فیسکو
  • فروردین 27, 1402
  • 264 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه