نکات نصب و اجرای پوستر دیواری

پوستر دیواری یکی از متریال های بسیار جذاب و پرکاربردی به حساب می آید که برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی آن و حتی برای ایجاد یک نمای جذاب در محیط اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اما نکته‌ای که در این بین اهمیت بسیار بالایی دارد توجه به نکات نصب و اجرای پوستر دیواری است. به طور کلی نصب پوستر دیواری حساسیت بسیار زیادی دارد. اما در عین حال یک فرآیند بسیار راحتی است که با توجه به نکاتی که در این زمینه ارائه می دهیم نصب آن برای تان بسیار آسان و راحت می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات نصب و اجرای پوستر دیواری را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

اندازه گیری پوستر دیواری

یکی از نکات نصب و اجرای پوستر دیواری که اهمیت بسیار بالایی دارد اندازه گیری دقیق و استاندارد است. همانطور که می دانید قبل از برش و نصب کاغذ دیواری باید ارتفاع و عرض دیوار را اندازه گیری کنید سپس با توجه به اندازه های یادداشت شده کاغذ دیواری را برش بزنید این مرحله جز مراحل دوم نصب کاغذ دیواری به حساب می‌ آید که اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر در هنگام اندازه گیری و برش رول های کاغذ دیواری با خطا مواجه شوید ضرر بسیار زیادی می کنید. به همین جهت همواره سعی کنید که تمام دقت و تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرید. علاوه بر این برای اندازه گیری دیوار نیاز به اندازه گیری کلید و پریز ندارید شما باید فقط ابعاد مختلف دیوار را اندازه گیری کنید.

آماده سازی پوستر دیواری

یکی دیگر از نکات نصب و اجرای پوستر دیواری که اهمیت بسیار زیادی دارد آماده سازی آن است. شما عزیزان قبل از نصب پوستر دیواری باید یک پوستر دیواری مناسب با ضخامت عالی خریداری نمایید. در هنگام خرید پوستر دیواری باید نکات بسیار زیادی را مد نظر قرار دهید تا در نهایت محصولی را خریداری کنید که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. در این صورت بعد از مدت کوتاهی دیگر نیاز به تعویض مجدد پوستر دیواری نخواهید داشت. علاوه بر این برای نصب پوستر و برش کاغذ دیواری ابتدا باید پوستر را آماده کنید. توجه داشته باشید که پوستر مورد نظر باید بر روی میز پهن شود. انتخاب یک میز مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد. لذا میز شما باید کاملا استاندارد باشد تا خطایی در حین برش ایجاد نکند. در واقع یکی دیگر از نکات نصب و اجرای پوستر دیواری این است که برای برش به عرض و طول پوستر دیواری توجه داشته باشید.
آماده سازی پوستر دیواری

توجه به ابزار آلات برای نصب کاغذ دیواری

همانطور که می‌ دانید برای نصب پوستر دیواری باید از یک سری ابزار آلات خاصی که برای نصب و اجرای پوستر تولید شده‌اند استفاده کنید. این ابزار آلات به شما کمک می کند تا در حین نصب کاغذ دیواری عملکرد بهتری داشته باشید. علاوه بر این، این ابزار آلات موجب سهولت در نصب کاغذ دیواری می شوند‌. برای خرید ابزار آلات ابتدا باید به استانداردهای موجود توجه داشته باشید. به عنوان مثال کاردک پلاستیکی یکی از مهم‌ترین ابزار آلاتی است که برای نصب کاغذ دیواری در مورد استفاده قرار می گیرد. کاردک مورد نیاز نباید هیچ گونه زائده‌ای داشته باشد تا به کاغذ دیواری آسیب وارد نکند. علاوه بر این چسب مخصوص کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین ابزارآلاتی است که برای متصل کردن و مورد استفاده قرار می گیرد و باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

مهم ترین نکات نصب پوستر دیواری

یکی از مهمترین نکات نصب پوستر دیواری این است که شما عزیزان ابتدا باید به نوع پوستر توجه زیادی داشته باشید. اگر پوستر شما سه بعدی است باید دقت زیادی به خرج دهید‌. علاوه این توجه داشته باشید که باید کاغذ دیواری را به گونه ای نصب کنید که هیچگونه هوا در بین آن وجود نداشته باشد و سطوح کاملاً صاف و یکدست باشد. نکته دیگر این است که دیواری که قصد چسباندن پوستر دیواری را بر روی آن دارید باید کاملاً تمیز و خشک باشد. در این صورت چسب کاغذ دیواری بهتر می چسبد.

اهمیت زیرسازی برای نصب پوستر

زیر سازی یکی از مهمترین و اصلی ترین نکات نصب و اجرای پوستر دیواری است. در واقع قبل از اینکه پوستر دیواری را برش بزنید و آن را نصب کنید باید عملیات زیرسازی و بتونه کاری را انجام دهید. زیرساز زمانی انجام می گیرد که دیوار شما عیب و ایراداتی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است دیوار ترک و یا لکه داشته باشد. در این صورت برای پر کردن ترک ها و یا برای برداشتن برآمدگی را باید عملیات بتونه کاری و زیر سازی انجام بگیرد‌. این مرحله جز مهمترین مراحل نصب پوستر دیواری به حساب می‌ آید. به همین جهت باید مد نظر قرار بگیرد. توجه داشته باشید که نکات نصب و اجرای پوستر دیواری به شما کمک می کند تا بتوانید نتیجه کار ارزشمندی داشته باشید.
اهمیت زیرسازی برای نصب پوستر

نکات نصب  پوستر دیواری با توجه به نوع دیوار

یکی از نکات نصب پوستر دیواری این است که اگر دیوارهای شما تازه گچ شده و یا تازه رنگ شده است باید زمان مناسب برای خشک شدن دیوار در نظر بگیرید. زیرا شما نمی توانید بر روی دیواری که تازه رنگ و یا گچ شده است کاغذ دیواری و پوستر را بچسبانید. در نتیجه همواره سعی کنید بعد از خشک شدن این عملیات را انجام دهید. اگر دیوار شما دارای سطوح سخت و رنگ های برجسته است باید حتماً برجستگی و برآمدگی را از روی سطوح برطرف کنید. علاوه بر این اگر دیوار شما گچی است حتماً از یک پرایمر برای پوشش سطح دیوار استفاده نمایید. نکته دیگر این است که در صورتی که دیوارتان فرورفتگی و ترک و خرابی داشت برای پوشش آن از فرایند بتونه کاری استفاده کنید.

نتیجه گیری

نکات نصب و اجرای پوستر دیواری موجب تسهیل در فرایند نصب و اجرای پوستر می‌ شود. برای نصب پوستر دیواری باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر دیوار شما دارای عیب و نقص است برای پوشاندن عیب نقل باید از فرایند بتونه کاری و زیر سازی استفاده کنید. زیرسازی یکی از مهم ترین مراحل نصب پوستر دیواری است. علاوه بر این برای اندازه گیری دیوار حتماً باید ارتفاع و عرض دیوار را به طور دقیق اندازه گیری کنید. سپس بعد از اندازه گیری دقیق پوستر ها را برش بزنید. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا نتیجه کار ارزنده و زیبایی داشته باشید.
  • ادمین فیسکو
  • مرداد 26, 1401
  • 637 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه