هر آنچه باید در مورد انتخاب کاغذ دیواری سقف بدانید

با تصمیم خرید کاغذ دیواری و سفارش آن، همواره به ذهنمان طرح و نقش فراوانی خطور می کند که مختص تزیین دیوار است. اما جالب است بدانید که نصب کاغذ دیواری تنها برای استفاده بر روی دیوار نیست. بلکه می توان از آن ها برای سقف نیز استفاده کرد. با استفاده و انتخاب کاغذ دیواری سقف می توانید فضای زیبا و هنری را به فضای داخلی خود بدهید.

البته بسیاری از افراد امروزه برای انتخاب کاغذ دیواری، از رنگ های روشن و ساده و بدون طرح استفاده می کنند تا ظاهری مدرن و کلاسیک داشته باشد. طبق حرفایی که گفته شد بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری خود حساس باشید. زیرا ممکن است طرح و رنگ کاغذ دیواری که انتخاب می کنید با دکوراسیون داخلی شما متناسب نباشد.‌

عوامل موثر در انتخاب کاغذ دیواری سقف

دنیای کاغذ دیواری ها بسیار بزرگ و متنوع می باشد، به طوری که برای هر سبک و سلیقه ای کاغذ دیواری متنوعی وجود دارد. از مزیت های مهم کاغذ دیواری این است که می توان از آن در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. یکی از خوبی های دیگر کاغذ دیواری این می باشد که علاوه بر اینکه رنگ مرده دیوار را می پوشاند، کم و کاستی و ترک های دیوار را نیز به طور کامل می پوشاند و آن را بی نقص جلوه می دهد.

بنابراین بهتر است در فضا هایی که تزیینات کمتری نسبت به جاهای دیگر دارند می توانیم از کاغذ دیواری ها طرح دار استفاده بکنیم. برعکس این موضوع برای مثال در محیط هایی مانند آشپزخانه بهتر است از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنیم تا محیط آشپزخانه خیلی شلوغ نشود. در ادمه نکات مهمی از چگونگی انتخاب کاغذ دیواری برای سقف آشپزخانه برای شما خواهیم گفت.

استفاده از کاغذ دیواری سقف آشپزخانه

استفاده از کاغذ دیواری برای سقف آشپزخانه

همانطور که گفته شد استفاده از طرح های شلوغ و انتخاب کاغذ دیواری برای سقف آشپزخانه ایده خوبی نیست به دلیل اینکه محیط آشپزخانه به حد کافی با وجود اثاث زیاد شلوغ می باشد و تردد رنگی زیاد خواهد شد. اما در محیط های دیگری مانند حمام، اتاق خواب، اتاق پذیرایی، و نشیمن فضای مناسبی برای نصب کاغذ دیواری بر روی سقف با توجه به دکوراسیون منزل می باشد.

دیوار پوش های متناسب با هر دیوار را بشناسید

به این نکته دقت کنید که هنگام نصب و چسباندن کاغذ دیواری، هر سقف و دیوار دارای الگوی مشخصی می باشد. منظور از الگوی سقف چیز پیچیده ای نیست و منظور طرح مستطیل و یا مربع سقف می باشد. برای سقف هایی که کنجی و یا قوس دار هستند، انتخاب کاغذ دیواری ایده خوبی نمی باشد.

البته این موضوع به این معنا نیست که شما نمی توانید از کاغذ دیواری برای سقف استفاده کنید. بلکه بهتر است کاغذ دیواری متناسب با ابعاد دیوار نصب شود تا ظاهر خوبی را جلوه بدهد. پس بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری سقف دقت بیشتری داشته باشید‌. انتخاب مناسب به این منظور می باشد تا نواقصی مانند قوس و کنج را به خوبی بپوشاند. برای خرید انواع کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت پوستر دیواری با فیسکو همراه باشید.

مزایای خرید کاغذ دیواری برای سقف

 انتخاب کاغذ دیواری سقف می تواند با ایجاد خطای دید محل مورد نظرتان را بهتر نشان دهد و عیب پوشی کند. شما یا استفاده از طرح های افقی می توانید با ایجاد خطای دید، فضا را بلند نشان دهید. در ادامه ی مطلب به مطالبی برای آشنایی بیشتر شما با نحوه ی نصب کاغذ دیواری بر روی سقف می پردازیم.

نحوه نصب کاغذ دیواری بر روی سقف های منزل

نصب کاغذ دیواری بر روی سقف همانند نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار می باشد فقط کمی تفاوت دارند. قبل از هر چیز وسایل و ابزار مورد نیاز برای چسباندن کاغذ دیواری برای سقف مانند نردبان، چسب، قیچی، رول کاغذ دیواری، پارچه، غلطک و…. را آماده کنید. سپس بستر سقف را برای چسباندن کاغذ دیواری آماده بکنید. دقت داشته باشید این کار دشوار نیست و اگر شما تجربه ی مشابه دارید، می توانید بر روی سقف نیز این تجهیزات را نصب کنید.

خرید کاغذ دیواری سقف آشپزخانه

زیرسازی بستر سقف برای نصب کاغذ دیواری

از آنجایی که کرد و غبار و قطرات چسب ممکن است بر روی فرش یا کف اتاق بنشینند، بهتر است است یک پلاستیک یا پارچه ای روی کف اتاق بکشیم. بهتر است قبل از شروع کار لوستر، پنکه، لامپ را از سقف جدا بکنید. مرحله بعدی آماده کردن سقف می‌باشد. همانطور که دیوار نیاز به سطح هموار برای چسباندن کاغذ دیواری دارد سقف نیز مانند همان دیوار می باشد.

بهتر است با ابزاری مانند سمباده و گچ و… سطح دیوار را یکنواخت و صاف بکنید. برای انجام این کار بهتر است از عینک کار و لباس مناسب همچنین از نردبان استفاده بکنید. مرحله بعدی اندازه گیری می باشد که این مرحله برای ایجاد جلوه مناسب و زیبا بسیار مهم می باشد. با استفاده از اندازه گیری مناسب شما می دانید که چه مقدار کاغذ دیواری برای سقف نیاز دارید و از اصراف و هزینه اضافی جلوگیری می کنید.

زمانی که طول و عرض سقف را به طور کامل گرفتید از هر طرف دو سانت اضافه بکنید تا کاغذ دیواری به خوبی بر روی سقف نصب بشود. بعد از اندازه گیری نوبت به مرحله‌ی برش کاغذ دیواری می رسد، بهتر است با توجه به اندازه ای که گرفتید برش ها را دقیق و منظم بزنید. اگر در این کار ماهر نیستید بهتر است این کار را به فردی ماهر بسپارید.

پیشنهاداتی برای نصب بهتر کاغذ دیواری سقف

پیشنهاد ما این است که برای نصب کاغذ دیواری چسب و رول کاغذ دیواری را کمی بیشتر بگیرید تا اگر جایی خراب شد از آن ها بتوانید استفاده بکنید. مرحله چسب ریختن بسیار حساس می باشد. اگر چسب را زیاد یا کم بریزید ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند حباب و یا چروک شدن کاغذ دیواری بشود، که ظاهر بدی را به کاغذ دیواری خواهد داد.

زمانی که چسب را به کاغذ دیواری آغشته کردید با غلطک بر روی سطح آن بکشید تا چسب به تمام سطح کاغذ دیواری بخش بشود.‌ هنگام چسب زدن به کناره های کاغذ دیواری دقت کنید و آنجا را به خوبی چسب بزنید تا در مرور زمان کنده نشود. هنگام چسباندن کاغذ دیواری بر روی سقف از فردی کمک بگیرید زیرا به تنهایی این کار بسیار دشوار می باشد. انتخاب کاغذ دیواری برای سقف بسیار مهم می باشد، همان طور که گفته شد قبل از نصب آن به محیط و دکوراسیون داخلی خود به خوبی توجه بکنید و متناسب با آن کاغذ دیواری مناسب را انتخاب بکنید.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 22, 1401
  • 1545 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه