روانشناسی رنگ کاغذ دیواری با رنگ های

با فیسکو همراه باشید تا درباره‌ی اهمیت روانشناسی رنگ کاغذ دیواری بیشتر بدانیم. دیوار یک بخش اصلی دکوراسیون داخلی است، به همین دلیل در دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین انتخاب رنگ و کاغذ دیواری مناسب به این عنصر مهم باعث زیبایی دکوراسیون داخلی می شود. پس در انتخاب آن باید دقت بکنیم و عواملی که به آن مربوط می شود را در نظر بگیریم.

امروزه محققان کشف کرده اند که بسیاری از عوامل مانند رنگ، آهنگ، بو، و… بر روی انسان تاثیر می گذارند، و این موضوع برای هر سبک و سلیقه ای متفاوت می باشد. انتخاب کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی نیز به همین شکل می باشد و افراد می توانند متناسب با سلیقه ی خود انتخاب های متفاوتی داشته باشند.

جذابیت های روانشناسی رنگ کاغذ دیواری

اول از همه باید بدانیم که مفهموم این جمله چیست، روانشناسی رنگ کاغذ دیواری به منظور این است که هر رنگ می تواند متناسب با محیطی تنظیم شود و با آن فضا همرنگ و هماهنگ شود. جالب است بدانید رنگ ها می توانند حتی بر روی احساسات شما نیز تاثیر بگذارند. اما متاسفانه بسیاری از افراد در دکوراسیون به انرژی اجسام و رنگ ها اهمیت نمی دهند و آن را نادیده می گیرند.

بهتر است رنگ هایی را برای دکور خود انتخاب بکنید که متناسب با خلق و خوی شما باشد و وقتی که آن را تماشا می کنید حس خوبی سراغتان بی آید. به همین دلیل انتخاب رنگ کاغذ دیواری در دکوراسیون اهمیت بسیار بالایی دارد و طراحان باید در انتخاب رنگ ها کوشا باشند، این رنگ ها حتی با توجه به موقعیت جغرافیایی نیز می توانند متفاوت باشند. اگر به دنبال کاغذ دیواری مناسب برای محیط کاری می باشید پیشنهاد می شود از کاغذ دیواری با طرح و رنگ های آبی استفاده کنید، زیرا رنگ آبی می‌تواند باعث افزایش تمرکز در افراد بشود. همچنین برای اتاق خواب می‌توانید از رنگ های سبز استفاده کنید که آرامش بخش می باشند. برای خرید انواع کاغذ دیواری با فیسکو همراه باشید.

تاثیر رنگ در دکوراسیون با روانشناسی رنگ کاغذ دیواری

تاثیر و وظیفه‌ی رنگ در دکوراسیون

می توان گفت به طور کلی رنگ‌ ها امواجی هستند که چشم انسان به کمک انعکاس نور خورشید آن ها را درک می کند. انسان ها رنگ های زیادی را می توانند مشاهده کنند از جمله آبی، زرد، سبز، قهوه ای و.‌‌.. بعضی از افراد معتقد هستند که رنگ سفید بی رنگ است و یا نوری را از خود منعکس نمی کند. اما رنگ سفید زمانی نمایان می شود که تمام طیف های نور توسط یک اشیاء جذب شده و به سمت چشم منعکس شود. آنگاه رنگ سفید توسط نورون های عصبی ما درک خواهد شد. دقیقا بر عکس این موضوع زمانی که یک اشیاء همه‌ی موج های رنگ و نور را جذب کند، اما هیچ چیزی از خود منعکس نکند رنگ مشکی نمایان می شود. کاغذ دیواری های کلاسیک بیشتر حاوی رنگ های خنثی هستند.

رنگ های گرم و سرد

پس انتخاب رنگ برای کاغذ دیواری بسیار مهم می باشد. برای مثال استفاده از رنگ هایی مانند نارنجی، زرد، قرمز رنگ های روشن و شادی هستند که حس گرما را به مخاطب انتقال می دهند. این رنگ ها بیشتر در فضا هایی که نور کافی ندارند استفاده می شود تا فضای خانه را گرم و روشن نگه دارد. البته توجه کنید این رنگ از کاغذ دیواری مناسب دیوار های کوچک نیست و باید در فضا های بزرگتری از آن ها استفاده کنید.

بر عکس رنگ های گرم، رنگ های سرد هستند که این رنگ ها نیز در صنعت کاغذ دیواری کاربرد زیادی دارند. رنگ های سرد شامل آبی، سبز، بنفش در دسته بندی رنگ‌ های سرد قرار دارند. با استفاده از این رنگ ها می توانید حس آرامش را به مخاطب انتقال بدهید و از آن فضا لذت ببرید. رنگ های سرد دوری و فاصله را نشان می دهد به همین دلیل از آنها در فضا های کوچک استفاده می شود تا محیط را بزرگتر نشان بدهد. طبق روانشناسی رنگ کاغذ دیواری، رنگ سرد باعث ایجاد آرامش و استفاده بیش از اندازه آن باعث ایجاد افسردگی می شود.

روانشناسی رنگ کاغذ دیواری با رنگ خنثی

رنگ های خنثی در روانشناسی کاغذ دیواری

طبق روانشناسی رنگ کاغذ دیواری، رنگ های خنثی بسیار جذاب به نظر می رسند به دلیل اینکه به صورت مستقل در دسته بندی رنگ‌ ها وجود ندارند و از ترکیب رنگ های دیگر به وجود می آیند. در کنار این رنگ ها رنگ های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام می توانند تاثیر جداگانه ای بر روی ذهن شما بگذارند مانند رنگ های سفید خاکستری، مشکی و…. یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین رنگ ها در دسته بندی رنگ های خنثی رنگ مشکی می باشد.

این رنگ برگزیده دنیای ناشناخته و تاریکی می باشد که افراد بسیاری مجذوب آن می باشند و لباس و سلیقه ی رنگی آنها به این رنگ می باشد. همان طور که می دانید رنگ مشکی نشان دهنده قدرت می باشد. پس اگر از این رنگ در فضا ی داخلی استفاده بکنید می توانید فضای خانه را قدرتمند و با شکوه جلوه بدهید. از طرفی استفاده از رنگ های سفید نشان دهنده آراستگی و پاکیزگی می باشد که بیشتر در بیمارستان ها از این رنگ استفاده می‌ شود. همچنین اگر فضای کوچکی دارید و می خواهید آن قسمت را بزرگ تر جلوه بدهید می توانید از کاغذ دیواری با رنگ روشن و سفید استفاده کنید. ویژگی این رنگ علاوه بر پاکیزگی و تمیزی، آرامش و امنیت می باشد.

سخن پایانی

اگر علاقه مند به طرح های مدرن می باشید حتما از این رنگ در طراحی داخلی خود استفاده بکنید. اما اگر طرفدار دکوراسیون ظریف می باشید از کاغذ دیواری با رنگ خاکستری استفاده بکنید تا محیط شما را ظریف جلوه بدهد. رنک خاکستری رنگی می باشد که قابلیت ترکیب با دکور و رنگ های دیگر را دارد و این رنگ نشان دهنده تفکر و ثبات می‌ باشد.
روانشناسی رنگ کاغذ دیواری در فضایی که در آن زندگی می کنیم بسیار مهم می باشد، برای مثال اگر در محیطی سرد زندگی می کنیم بهتر است فضایی که در آن هستیم را با کاغذ دیواری گرم تزئین بکنیم تا تعادل برقرار شود و انرژی گرم و صمیمی از رنگ ها دریافت بکنیم. به طور کل تمام رنگ ها و اشیاء که در کره زمین وجود دارند انرژی خاصی دارند و بیهوده آفریده نشده اند و از هر کدام از آنها می توان استفاده درست و خاصی کرد. پس در انتخاب رنگ کاغذ دیواری حتما دقت بکنید.

  • ادمین فیسکو
  • مهر 2, 1401
  • 829 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه