کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی

گاهی افراد به دلایلی بسیاری می خواهند کاغذ دیواری منزل را بکنند و یا آن را تعویض کنند. با تغییر دکوراسیون منزل یا محیط داخلی ممکن است که کاغذ دیواری مناسب فضای جدید نباشد به همین دلیل باید آن کاغذ دیواری را تعویض کرد. اگر به نمای منزل خود بسیار علاقه مند هستید ولی از دکوراسیون تکراری خسته شده اید، بهتر است با روش هایی خلاقانه و کم هزینه آن را تعویض کنید.

بخش مهم خانه دیوار ها می باشند که می توانید آن را با کاغذ دیواری پوشش دهید، اما به مرور زمان کاغذ دیواری ها کهنه می شوند و بهتر است کاغذ دیواری جدید برای دیوار انتخاب کنید. زمانی که کاغذ دیواری بی رنگ و کهنه می شود بهتر است آن را عوض کنیم اما روش تعویض آن بسیار مهم است که در ادامه این مقاله به نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی و نکات آن خواهیم پرداخت.

 

مراحل جدا کردن کاغذ دیواری کهنه از روی دیوار

جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار کار بسیار دشواری نیست. فقط باید به نکات ساده ای که گفته می شود عمل کنید تا بدون آسیب رساندن به دیوار بتوانید آن را از دیوار جدا کنید. در اولین مرحله اشیاء و وسایلی که بر روی دیوار نصب هستند را جدا کنید و سپس مراحلی که گفته می شود را با دقت انجام دهید.
صحیح کندن کاغذ دیواری به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل رنگ و نوع جنس دیوار است. گاهی اوقات با توجه به جنس و ابعاد کاغذ دیواری کهنه می توانید کاغذ دیواری جدید را بر روی همان کاغذ دیواری بچسبانید بدون اینکه مشکلاتی مانند حباب شدن کاغذ دیواری و یا چین و چروک شدن وجود داشته باشد. اما این روش همیشه جوابگو نیست و در بعضی مواقع باید کاغذ دیواری کهنه را جدا کنید و بستری مناسب برای کاغذ دیواری جدید آماده کنید. اگر جنس کاغذ دیواری کهنه از پلاستیک و یا فویل باشد نمی‌ توان کاغذ دیواری جدید بر روی آن نصب کرد. اما نگران نباشید فیسکو علاوه بر فروش انواع کاغذ دیواری در کنار شماست تا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان بگذارد.

 

 مراحل جدا کردن کاغذ دیواری کهنه از روی دیوار

 

نکاتی راجب نصب کاغذ دیواری جدید و کندن کاغذ دیواری قدیمی

اگر می خواهید از کاغذ دیواری وینیل به عنوان روکشی برای کاغذ دیواری استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که لایه ی کهنه از جنس وینیل نباشد. زیرا چسب را به خود جذب نمی کند و این عمل باعث چروک شدن و نچسبیدن کاغذ دیواری جدید خواهد بود. توجه داشته باشید اگر چسب زیر کاغذ دیواری خشک نشود باعث کپک زدن آن می شود.
وقتی دست روی کاغذ دیواری می کشید، ممکن است صداهایی به گوشتان بخورد که در این مواقع باید آن را تعویض کنید. وقتی گوشه های کاغذ دیواری کمی تا می شود یا پاره می شود و یا وقتی دیوار نشست کند به صورت کامل از بین می رود. پس اگر این موارد را مشاهده کردید تعمیرات را به عقب نیندازید.
اگر قصد رنگ کردن دیوار از روی کاغذ دیواری را دارید حتما قبل از رنگ کردن کاغذ دیواری را جدا کنید. زیرا ممکن است به مرور زمان رنگ از بین برود و کاغذ دیواری کهنه خود را نشان بدهد که جلوه بدی خواهد داشت.

 

شناسایی نوع دیوار

قبل از اینکه اقدام به کندن و یا رنگ کردن دیوار کنید، ابتدا نوع و جنس دیوار را بشناسید. عمر و جنس دیوار معمولا مشخص می کند که دیوار خشک یا گچی و یا از جنس خاک است. در ادامه به توضیح مختصری از انواع این دیوار ها می پردازیم، پس همراه ما باشید.

دیوار های گچی و خاکی

از زمان های قدیم دیوار های گچی و خاکی وجود دارند و می توان گفت که بیش از ۵۰ سال است که این نوع دیوار ها مشاهده می شوند. مزیت دیوار های گچی این است که تکه های چوب و تابلو های تزئینی به راحتی بر روی دیوار گچی نصب می شوند. این دیوار با ۲ الی ۳ لایه گچ و خاک پوشانده می شوند، این دیوار های گچی بسیار محکم هستند و اگر بر روی آن ها بکوبید صدای نسبتا بمی دارند.
 کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی  نیازمند دقت بالایی است، زیرا ممکن است قسمت هایی از گچ و خاک به همراه چسب قوی زیرین کاغذ دیواری کنده شوند که نمای بسیار بدی را روی دیوار باقی می گذارد.

 کندن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی

 

دیوار خشک

این دیوار ها نیز که از زمان های قدیم برای انواع خانه ها کاربرد دارند چند لایه ورق های گچی هستند که روی همدیگر جمع می شوند و دیوار را تشکیل می دهند. این ورق ها نازک بوده و هنگامی که به آن ضربه بزنید صدای پوک مانند می دهند. دیوار های خشک نسبت به گچ و خاک نازک تر هستند برای همین از برخورد اشیاء به آن مراقب باشید تا دیوار آسیب نبیند. دقت کنید که جداسازی کاغذ دیواری از این دیوار ها نیز نیازمند مهارت و دقت خاصی است.

 

اقداماتی برای جداسازی کاغذ دیواری

قبل از هر کاری ابتدا اتاق را برای کندن کاغذ دیواری آماده کنید. اول از همه سعی کنید هر چیزی که در اطراف دیوار می باشد را جمع کنید و در گوشه‌ ای بگذارید. وسایل تزئینی بر روی پوستر دیواری و کاغذ دیواری را مانند تابلو ها را از روی دیوار بکنید و روی زمین بگذارید. سپس وسایل خانگی مثل مبل و…. را از دیوار فاصله دهید تا هنگام کندن کاغذ دیواری کثیف نشوند. حوله های کهنه در کف خانه و نزدیک ستون ها پهن کنید تا از کثیف شدن آنها جلوگیری کنید.
مراحل جدا سازی کاغذ دیواری های جدید بسیار آسان هستند و بدون استفاده از آب و مواد شوینده و شیمایی می توان آن ها را جدا کرد. ابتدا از گوشه ی کاغذ دیواری شروع کنید و با استفاده از یک کارتک آن را بلند کنید اگر به آسانی جدا نشد از این کار دست بکشید. اما اگر به راحتی جدا شد تا جایی که ممکن است ادامه دهید.
راه آسان دیگر برای جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار گچی با دستتان دو طرف کاغذ دیواری را بلند کنید و به آرامی آن را بکنید.
اگر تمامی روش های ذکر شده جواب نداد از یک تیغ برای جدا کردن کاغذ دیواری استفاده کنید و یا یک عدد چاقو را به صورت عمودی نگه دارید. سپس به صورت نوار های ۱۰ اینچی عمودی کاغذ دیواری را جدا کنید. اما پیشنهاد ما در فیسکو یه شما آن است که هرگز خودتان اقدام به انحام چنین کاری نکنید. زیرا این کار نیازمند ظرافت، تجربه و دقت بسیار زیادی است و در صورت انجام اشتباه، می تواند خسارات و هزینه های بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد. سئو سایت

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 9, 1401
  • 1983 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه