جلوگیری از چین و چروک کاغذ دیواری در هنگام نصب

کاغذ دیواری عنصر مهمی در دکوراسیون و نمای داخلی خانه می باشد. انتخاب درست، متناسب با ابعاد و طرح داخلی می تواند پوستر دیواری که نصب کرده اید را جذاب جلوه بدهد. برای زیبا و تمیز ماندن در طول زمان نکاتی هستند که حتما باید آنها را رعایت کنید. بسیاری از افراد هنگامی که این تجهیزات را نصب می کنند، پس از مدتی متوجه حباب های ریز و یا چروک کاغذ دیواری می شوند. در ادامه با فیسکو همراه باشید تا با روش های از بین بردن  چین و چروک کاغذ دیواری آشنا شویم.

نکات جلوگیری از چین و چروک کاغذ دیواری

یک سری از نکات هستند که در نگه داشتن کاغذ دیواری بسیار تاثیر گذارند. لذا اگر به موقع به آنها عمل کنید، می توانید از خراب شدن این تجهیزات زیبا به راحتی جلوگیری کنید.
کاغذ دیواری ها به چند روش ممکن است خراب بشوند که در ادامه به اختصار به آن ها می پردازیم. ممکن است در مقابله با گرد و غبار زیاد، کثیف و خاکی شون. بنابراین موقع تمیز کردن باید دقت داشته باشید که با پارچه ای نم دار آن را تمیز کنید. دستمال هایی که رطوبت زیادی دارند ممکن است باعث پوسته پوسته شدن لایه های کاغذ دیواری بشوند که در نهایت شکل بدی را به دوبار شما خواهد داد.

جلوگیری از برخورد اشیا نوک تیز با کاغذ دیواری

از برخورد اشیاء نوک تیز به کاغذ دیواری و دیوار جلوگیری کنید. از روش های مهمی که باعث جلوگیری از چین و چروک کاغذ دیواری می شود مرحله نصب آن است. باید توجه داشته باشید که از افراد ماهر در زمینه نصب کاغذ دیواری استفاده کنید تا از چروک آن جلوگیری کنید.
معمولا 2 هفته قبل از اثاث کشی و یا برگزاری هر مراسمی بگیرید، باید کاغذ دیواری را در محل مورد نظر نصب کنید تا اگر مشکلی پیش آمد آن را برطرف کنید.
به دلیل وجود چسب در زیر کاغذ دیواری که هنگام نصب از آن استفاده می کنند، گاهی نا همواری هایی در لایه ی زیرین ایجاد می گردد. برای از بین بردن این چین و چروک می توانید با استفاده از ابزار گرمایشی فضا را گرم نگه دارید، با استفاده از این روش احتمال دارد که این چروک ها در مدت زمان کمی از بین برود.

 نکات جلوگیری از چین و چروک کاغذ دیواری

سشوار راه حلی برای حذف نا همواری های کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد برای ایجاد گرما یکی دیگر از ابزار ها سشوار است که می تواند در مدت زمان کمتری مشکل شما را حل کند. با توجه به نکاتی که گفته شما می توانید چروک  های به وجود آمده بر روی کاغذ دیواری را از بین ببرید. فقط هنگام انجام این روش ها باید به نکاتی توجه کنید. برای مثال از برخورد مستقیم حرارت بالا به کاغذ دیواری جلوگیری کنید. زیرا می تواند باعث سوزاندن ماندن جا و در نهایت آسیب رساندن به کاغذ دیواری شود.

ابزار خانگی برای صاف کردن کاغذ دیواری

اگر از اتو برای رفع این مسئله استفاده می کنید، دقت کنید اتو را مستقیم بر روی چین و چروک نکشید. زیرا می تواند باعث خراب تر شدن ایجاد چروک بیشتر شود.
روشی دیگر که می توانید از ایجاد چین و چروک کاغذ دیواری جلوگیری کنید، استفاده از سوزن است!

با استفاده از سوزن یا کاتر برش کوچکی اینجا کنید و سپس با استفاده از سرنگ به داخل چین و چروک چسب تزریق کنید. با این روش ممکن است چسب در زیر لایه ی کاغذ دیواری پخش شود و چروک ها را از بین ببرد.‌
اما اگر تمامی این روش ها جواب نداد بهتر است که با نصاب ها یا مراکز فروش کاغذ دیواری ها صبحت کنید و یا اگر کاغذ دیواری ظاهر خود را از دست داد نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا از خراب شدن دیوار جلوگیری کنید.

مواردی که باعث خراب شدن کاغذ دیواری می شوند

عوامل زیادی می توانند بر روی چین و چروک کاغذ دیواری تاثیر بگذارند. حتی جنس و متریال به کار رفته در کاغذ دیواری می تواند بر روی ایجاد چین و چروک پوستر دیواری و کاغذ دیواری تاثیر گذار باشد. استفاده از چسب برای نصب کردن کاغذ دیواری و نوع چسبی که برای آن استفاده می شود بر روی چروک و خراب شدن کاغذ دیواری می تواند اثر بگذارد.
در بعضی مواقع به وجود آمدن باد زیر کاغذ دیواری و یا چروک طبیعی و عادی می باشد. یعنی احتمال دارد که حتی اگر نصاب ماهری هم داشته باشید این مسئله اتفاق برای شما بیافتد. دلیل این کار می تواند به جریان هوایی که در محیط است مربوط باشد. اگر حباب زیر کاغذ دیواری مشاهده کردید به آن دست نزنید. زیرا ممکن است به مرور زمان اندک درست بشود. اما اگر این مشکمل رفع نشد، بهتر است با افراد ماهر در این زمینه مشورت بگیرید.

جلوگیری از چین و چروک کاغذ دیواری در هنگام نصب

جلوگیری از چین و چروک کاغذ دیواری در هنگام نصب

هنگام نصب کاغذ دیواری ممکن است لکه های ریز مشکی و چروک هایی ایجاد شوند که دلیل آن هم می تواند از چسبی که برای نصب استفاده می شود، باشد.
یکی از دیگر دلایلی که می توان باعث به وجود آمدن چروک کاغذ دیواری شود، عدم چسبندگی خوب کاغذ دیواری نسبت به دیوار می باشد و به همین دلیل زیر کاغذ دیواری نا همواری به وجود می آید.
ابزاری که می توانند به تمیز شدن و رفع این مشکل کمک کنند عبارت هستند از غلتک، اسفنج، کاتر یا چاقو و….  که می توان به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرد. هنگام به وجود آمدن این چروک ها ممکن است زیر کاغذ دیواری باد و حباب هم به خود آیند که می توان آن ها را با استفاده از چاقو و کاتر اصلاح نمود.

فقط برای این کار باید بسیار دقت کنیم که سوراخ یا برشی که ایجاد می کنیم باید بسیار ریز باشد تا بر ظاهر کاغذ دیواری آسیب نرساند. با استفاده از دست خود و فشردن آن بر روی چین و چرک سعی کنید آن را صاف کنید.

روش های پر ریسک را کنار بگذارید

روش دیگر ولی خطرناک و پر ریسک این است پس از خرید و نصب کاغذ دیواری در صورت مشاهده ی نا همواری ها، اقدام به کندن آن کنید و سپس با دقت بیشتر دوباره نسبت به نصب آن اقدام کنید.
در برخی از مواقع چین و چروک ها از بادی که در زیر کاغذ دیواری جمع شده است به وجود می آید و روشی که کار ساز است این است که باد آن را ابتدا با سرنگ خالی کنید و سپس با استفاده از غلتک آن را صاف کنید.

در پایان با وجود تمامی روش ها و مواردی که گفته شد بهتر است قبل از نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار کاملا دقت داشته باشید تا دیگر بعد از نصب برایتان مشکلی پیش نیاید. سئو سایت

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 6, 1401
  • 2191 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه