چگونه طول عمر کاغذ دیواری خود را افزایش دهیم؟

بیشتر افراد که از کاغذ دیواری استفاده می کنند همواره به این سوال مواجه هستند که چگونه طول عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که برای نگهداری بهتر از کاغذ دیواری و افزایش طول عمر آن باید از مواردی که سبب آسیب رسیدن به آن می شود پرهیز کنید‌. در این مطلب به مواردی که سبب کاهش عمر کاغذ دیواری می‌ شود اشاره می کنیم و مواردی که برای افزایش عمر کاغذ دیواری مهم است را نام می بریم.

افزایش طول عمر کاغذ دیواری

برای افزایش عمر کاغذ دیواری راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. در این قسمت بهتر است در مورد مضرات عدم نصب اصولی کاغذ دیواری اشاره کنیم. نصب نادرست کاغذ دیواری می‌ تواند سبب ایجاد حباب های ریز در زیر کاغذ دیواری شود. نصب غیر اصولی موجب به هم خوردن تناسب و هماهنگی کاغذ دیواری می شود. در واقع کاغذ دیواری نمای ساختمان و طراحی داخلی را بسیار جذاب تر می‌ کنند و به همین دلیل بیشتر افراد به جای استفاده از متریال های دیگر از این محصول استفاده می کنند.

 

افزایش طول عمر کاغذ دیواری

نکات اصولی قبل از نصب کاغذ دیواری

قبل از نصب و بعد از نصب کاغذ دیواری باید یک سری اصول را رعایت کنید. امروزه کاغذ دیواری به یکی از از متریال های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. متاسفانه بسیاری از افراد در مورد نحوه نصب این محصولات اطلاعات دقیقی ندارند.

این موضوع سبب شده تا طول عمر مفید کاغذ دیواری کاهش پیدا کند. قبل از نصب کاغذ دیواری باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا طول عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم . در این زمینه بهتر است از افراد ماهر کمک بگیرید تا بتوانید به بهترین صورت کاغذ دیواری را نصب کنید. در درجه اول باید بدانید که برای خرید کاغذ دیواری باید به صورت اصولی و دقیق دیوار را اندازه بگیرید و کاغذ دیواری دقیقاً اندازه دیوارها باشد. در حین کار ضایعات اضافه مانده کاغذ دیواری را دور نیندازید چرا که ممکن است در حین کار نیازتان شود.

 

جنس کاغذ دیواری در افزایش طول عمر کاغذ دیواری

برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری باید بهیک سری نکات در مورد نصب و استفاده توجه کنید. علاوه بر این توجه به نوع متریال استفاده شده در تولید کاغذ دیواری و کیفیت متریال در افزایش عمر کاغذ دیواری تأثیر گذار است. هرچه متریال استفاده شده در ساخت کاغذ دیواری کیفیت بیشتری داشته باشد کاغذی دیواری از عمر بیشتری برخوردار خواهد بود. بنابراین در جواب این سوال که چگونه طول عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم؟ باید بگویم که قبل از خرید کاغذ دیواری باید به جنس آن توجه ویژه داشته باشید. در حین خرید این محصولات قیمت آنها را اولویت قرار ندهید چرا که کاغذ دیواری هایی که قیمت پایین دارند از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.

تمیزی و نظافت مرتب کاغذ دیواری

نظافت در افزایش طول عمر کاغذ دیواری تاثیر بسیار زیادی دارد و عدم توجه به این موضوع می‌ تواند سبب کاهش عمر مفید کاغذ دیواری شود. برای از بین بردن لکه‌ ها و کثیفی‌ ها بر روی کاغذ دیواری از آب و صابون استفاده می‌ کنند. در این راستا می توانید صابون را با آب ولرم ترکیب کرده و با استفاده از یک دستمال تمیز به آرامی بر روی کاغذ دیواری بکشید.

در ادامه با استفاده از یک دستمال تمیز کف صابون را از روی کاغذ دیواری پاک کنید. در این راستا توجه داشته باشید که به هیچ وجه از مواد شوینده نامناسب استفاده نکنید. بعضی از لکه ها ممکن است با این روش پاک نشوند برای همین منظور می توانید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. در این زمینه به این نکته توجه داشته باشید که آب زیاد می تواند کاغذ دیواری را خراب کند به همین دلیل می توانید با استفاده از اسپری پاش به آرامی بر روی دیوار اسپری کنید.

رطوبت عامل اصلی در کاهش عمر کاغذ دیواری

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم آب و رطوبت می تواند سبب خرابی کاغذ دیواری شود به همین در مناطقی که رطوبت بسیار بالا است از کاغذ دیواری های معمولی استفاده نمی کنند. البته باید اشاره کنیم که کاغذ دیواری های موجود در بازار دارای یک لایه سطحی با کیفیت هستند که مانع از نفوذ آب شده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. با این وجود در نظر گرفتن نکات مهم برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری بسیار حائز اهمیت تلقی می شود. این موضوع می تواند عمر کاغذ دیواری را کاهش داده و باعث بالا رفتن گوشه های کاغذ دیواری شود. در این جهت می توانید از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که چسب های قوی تری دارند‌.

 

نکات کلید برای افزایش عمر کاغذ دیواری

نکات کلید برای افزایش عمر کاغذ دیواری

این سوال که چگونه طول عمر کاغذ دیواری را افزایش دهیم؟ فقط مربوط به بعد از نصب کاغذ دیواری نمی شود بلکه قبل ازاجرا کاغذ دیواری به یک سری نکات توجه داشته باشید. در این راستا قبل از نصب کاغذ دیواری از تمیز بودن و خشک بودن دیوار اطمینان خاطر حاصل کنید. همچنین برای پاک کردن و شستن انواع لکه ها می توانید از مواد شوینده ی مناسب استفاده کنید و بعد از شستشوی کاغذ دیواری محل مورد نظر را با استفاده از یک پارچه کاملا خشک، خشک کنید. ماندن غبار بر روی کاغذ دیواری می‌ تواند سبب کدر شدن و خرابی کاغذ دیواری شود به همین جهت هر چند وقت یکبار دیوارها را گردگیری کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب در مورد نکات مهم در افزایش عمر کاغذ دیواری اشاره کردیم. در واقع کاغذ دیواری ها بسیار کاربردی هستند و در مقابل بسیار حساس می باشند. به همین دلیل بهتر است به صورت اصولی آن را نصب کرده و از آن محافظت کنید. تمیز کردن و گردگیری مرتب کاغذ دیواری ها می تواند از خرابی آن ها جلوگیری‌ کند‌. کار نظافت و گردگیری کاغذ دیواری را به آرامی انجام دهید چرا که فشار زیاد بر روی کاغذ دیواری می تواند سبب پاره شدن آن شود. امروزه کاغذ دیواری ها در مدل های مختلف مدرن، کلاسیک و…  و با تنوع و کیفیت بالا عرضه می شود.

  • ادمین فیسکو
  • مرداد 29, 1401
  • 526 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه