نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری بدون آسیب به دیوار

اگر به دکوراسیون داخلی خود بسیار علاقه مند و حساس هستید حتما نمای دیوار که یک قسمت اصلی از دکوراسیون محسوب می باشد، مورد توجه قرار می دهید. کاغذ دیواری یک عنصر مهم برای زیبایی محیط داخلی به حساب می آید و انتخاب درست آن متناسب با عناصر خانه می تواند به شما بسیار کمک بکند. در مورد کاغذ دیواری ها نحوه شستشوی آن ها نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید، با انجام دادن این نکات کاغذ دیواری خود را سالم و تمیز نگه دارید تا جلوه زیبایی خود را از دست ندهد. در ادامه با ما همراه باشید تا در صورت لازم از نحوه جدا کردن اصولی چسب کاغذ دیواری مطلع شوید.

چرا باید کاغذ دیواری و چسب آن را جدا کنیم!

زمانی که کاغذ دیواری کهنه و بلا استفاده می شود بهتر است سریعا برای آن تصمیم گیری کنید. زیرا می تواند باعث خراب شدن دیوار و شاید کپک زدن چسب زیرین کاغذ دیواری شود که در هر دو حالت برای دیوار مناسب نمی باشد. همچنین شما می توانید با مشاهده پوست پوست شدن که معمولا به مرور زمان این اتفاق ممکن است بیافتد. با برخورد اشیاء، کم رنگ شدن رنگ کاغذ دیواری، و بلند شدن گوشه های کاغذ دیواری نشان دهنده این می باشد که باید کاغذ دیواری را تعویض کنید.
عواملی دیگری مانند چروک شدن و یا حباب زدن بر روی کاغذ دیواری نیز می توانند دلیلی برای تعویض کاغذ دیواری باشند، البته این مورد قابل تعمیر می باشد و می توانید با استفاده از ابزاری کاغذ دیواری را به آسانی تعمیر کنید. برای خرید انواع کاغذ دیواری و اطلاع از قیمت پوستر دیواری به سایت فیسکو مراجعه کنید.

مراحل کندن چسب کاغذ دیواری

قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا نوع و جنس دیوار خود را برای انتخاب کاغذ دیواری مشخص کنید تا هنگام جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار چسب آن بر روی دیوار باقی نماند و بتوان آن را به راحتی جدا کرد. همانطور که می دانید برای کندن چسب کاغذ دیواری ابتدا باید خود کاغذ دیواری را به روش اصولی و درست جدا کنید. جدا کردن کاغذ دیواری مراحل و اصول و ابزاری دارد که اگر درست انجام بدهید، به دیوار هیچ آسیبی نخواهد رسید. بعد از جدا کردن کاغذ دیواری چسب های خشک شده لایه ی زیرین کاغذ دیواری نمایان می شود در مرحله جداسازی چسب از دیوار حتما دقت داشته باشید تا دیوار تان آسیب نبیند.
پیشنهاد ما این است که از همان اول با استفاده از روش های مناسب در همان ابتدای نصب طوری عمل کنید که کاغذ دیواری چروک و حباب دار نشود. اما اگر شد باید به یک سری دستورالعمل ها عمل کنید.

ابزار مورد نیاز برای جدا کردن چسب کاغذ دیواری

چند مرحله برای جدا کردن چسب کاغذ دیواری

اول از همه بستر را برای کندن چسب آماده کنید. زیرا اگر دیوار شما گچی باشد ممکن است با کندن تکه های چسب قسمتی از خاک گچ به زمین بیافتد و کثیف شود. پس بهتر است قبل از انجام هر کاری ابتدا مبل و اشیاء را از نزدیکی دیوار دور نگه دارید. برای شروع کار ابتدا به ابزاری مانند حوله یا دستمال تمیز، چاقو یا کارد، نیاز مند هستید.

نحوه جدا کردن چسب کاغذ دیواری

با استفاده از کارد یا چاقو نوک تیز بر روی قسمتی که چسب دارد بزنید و به آرامی آن را بکنید. به دلیل اینکه چاقو نوک تیز می باشد تا چسب به راحتی کنده شود. حتما دقت داشته باشید فردی ماهر این کار را انجام دهد تا از آسیب رساندن به دیوار جلوگیری شود. بعد از آن قسمت هایی که تکه های کوچک چسب وجود دارند را می توانید با استفاده از حوله کمی نم دار پاک کنید.

جدا کردن چسب کاغذ دیواری با استفاده از بخار

این روش بسیار کارآمد و قوی می باشد و در صورتی سراغ این روش بروید که مراحل دیگر عملی نشود. این روش بسیار کارآمد می باشد زیرا همزمان با جدا کردن کاغذ دیواری چسب زیر آن را مایع می کند و باعث می شود بسیار راحت با کاغذ دیواری جدا شود. برای انجام این کار حتما باید از فردی کمک بگیرید زیرا انجام این کار به تنهایی نتیجه خوبی نخواهد داد.

ابزار مورد نیاز برای جدا کردن چسب کاغذ دیواری

ابزار مورد نیاز برای جدا کردن چسب کاغذ دیواری

از آنجایی که جنس چسب ساخت می باشد به خصوص چسب کاغذ دیواری که باید قوی باشد این نگرانی به وجود می آید که زمان کندن آن با مشکل مواجه خواهیم شد. با استفاده از روش اصولی و با ابزار مورد نیاز می توانید چسب را به راحتی جدا کنید. مواد و ابزار مورد نیاز برای این کار عبارت هستند از مایع ظرف‌شویی، جوش‌ شیرین، سرکه سطل اسفنج، کاردک، نوار چسب نقاشی کیسه‌ زباله، سفره پلاستیک، دستکش یکبار مصرف، نردبان با استفاده از ابزار ذکر شده می توانید به راحتی چسب را جدا کنید.

ابتدا مقداری جوش شیرین با آب داغ را در یک سطل آب داغ قاطی کنید. البته دقت داشته باشید برای چسب های خیلی محکم محلول سرکه را هم اضافه کنید. بعد از انجام این کار اسفنج را به آن قاطی کنید و بعد از آن اسفنج را فشار دهید تا آب و کف اضافی از آن خارج شود. اسفنج را روی قسمت چسب زده بمالید و با دستتان به آن دست بزنید اگر حالت نرمی به خود گرفته بود می توانید آن را به راحتی جدا کنید.

با استفاده از یک دستمال نم دار چسب ها را پاک کنید بعد از انجام این مراحل پاک کردن چسب با دستمال راحت خواهد بود. می توانید برای جدا کردن قسمت های سخت از یک کارد برای جدا کردن چسب استفاده کنید. دقت داشته باشید که چسب های کاغذ دیواری را جدا کنید زیرا اگر کمی از آن بماند می تواند بر روی ظاهر و نقاشی دیوار تاثیر بگذارد.

در سه مرحله با استفاده از دستمال یا پارچه دیوار که آغشته به محلول شده را پاک کنید. به از انجام این مراحل اجازه دهید تا دیوار خشک شود. بعد از خشک شدن دیوار می توانید آن را رنگ کنید یا حتی کاغذ دیواری جدیدی بر روی آن نصب کنید.
اگر مراحلی که گفته شد عملی نشد می توانی محلول پاک کننده چسب تهیه کنید و با آن چسب هایی که باقی مانده اند را از بین ببرید.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 11, 1401
  • 702 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه