روش خانگی تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده

دیوار یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی منازل می باشد. انتخاب یک کاور مناسب با استفاده از کاغذ دیواری و یا پوستر دیواری می تواند نمای زیبایی را به دکور داخلی بدهد.‌ اما در برخی مواقع ممکن است این کاغذ دیواری ها آسیب ببینند، و نیاز به تعمیر داشته باشند. زیرا اگر لوازم خانه به خصوص دیوار خانه آسیب ببیند، باید به موقع به آنها رسیدگی کنیم تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنیم.

اما این اتفاق به مرور زمان ممکن است برای هر کسی اتفاق بی افتد و کاغذ دیواری آسیب ببیند و یا سوراخ بشود. تعمیر کاغذ دیواری به خصوص اگر طرح دار باشند ممکن است کمی سخت باشد، این قضیه زمانی که کاغذ دیواری چند لایه باشد دشوار تر می شود. هنگام مشاهده خرابی و یا آسیب دیدگی بر روی کاغذ دیواری صبور باشید و سرخود و با عجله نسبت به تعمیر آن اقدام نکنید. در بعضی از مواقع ممکن است خرابی ها به قدری شدید باشند که تعمیر آن غیر ممکن باشد و کاغذ دیواری نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه این مقاله با فیسکو همراه باشید تا از آموزش تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده  نکاتی یاد بگیریم.

بهترین زمان برای تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده

همیشه خودتان را از رخ دادن مشکلات و حوادث سرزنش نکنید. بلکه به فکر رفع آن مشکل باشید، زیرا شما نمی توانید جلوی مشکل را در آن لحظه بگیرید. در رابطه با کاغذ دیواری ممکن است اشیاء تیزی با آن برخورد کند و به آن آسیب بزند. اما نگران نباشید، شما می توانید با استفاده از آموزش تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده مشکل خود را حل کنید.

بعضی مواقع زمانی که تابلویی بر روی دیوار نصب می کنید ممکن است کاغذ دیواری خراش بردارد و یا آسیب ببیند. حتی کسانی که در منازل از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، بهتر است از کاغذ دیواری های مخصوص حیوانات که ضد خش هم می باشند استفاده کنند تا از آسیب های احتمالی بر روی کاغذ دیواری جلوگیری کنند.
یکی از دلایلی که باعث آسیب رساندن به کاغذ دیواری می گردد، کودکان هستند. زمانی که کودکان مشغول بازی با وسایل بازی هستند ممکن است به دیوار و کاغذ دیواری و حتی اشیاء دیگر آسیب بزنند. با توجه به دلایلی که گفته شد تمام این اتفاقات طبیعی هستند و برای هر کدام از این مشکلات، می توان راه حلی پیدا کرد. با استفاده از روش خانگی تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده به راحتی می توانیم تا حد زیادی از آسیب ها بر روی کاغذ دیواری جلوگیری کنیم.

ابزار مورد نیاز برای تعمیر کاغذ دیواری  آسیب دیده

ابزار مورد نیاز برای تعمیر کاغذ دیواری

پیشنهاد می شود هنگام خرید کاغذ دیواری یک یا دو رول اضافه تر تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. زمانی که ماده اولیه برای چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار را آماده می کنید زمان کمی دارید تا آن را بر روی دیوار نصب کنید. بعد ها که تصمیم به تعویض و یا تعمیر کاغذ دیواری داشتید بهتر است از ماده اولیه که برای نصب کاغذ دیواری به کار بردید استفاده نکنید.

در عوض می توانید از چسب های آماده و مخصوص تعمیر و ترمیم کاغذ دیواری استفاده بکنید که در همه ابزار فروشی ها تقریبا در دسترس می باشد. علاوه بر این ها به یک پارچه تمیز برای پاک کردن چسب های اضافی نیاز داریم که باید بدون پرز باشد. قلم موی ساختمانی، و یک عدد غلطک هم برای صاف کردن کاغذ دیواری لازم است. ابزار مورد نیاز را نزدیک دیوار بگذارید و مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام این کار را دارید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار نباید استرس و عجله داشته باشید. شما می توانید با خیال راحت با روش های پیشنهادی ما برای تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده، این تجهیزات را تعمیر کنید. برای اطلاع از قیمت انواع پوستر دیواری و خرید کاغذ دیواری در طرح های گوناگون همراه ما باشید.

بهترین روش تعمیر برای تجهیزات دیوارپوش

یکی از شایع ترین آسیب ها که در کاغذ دیواری دیده می شود، باز شدن درز ها و یا پاره شدن لبه های آن می باشد. این مشکل و صدمه چندان جدی نیست. اما می تواند شکل و ظاهر کاغذ دیواری را بد جلوه بدهد. برای رفع این مشکل بیاد چسب مخصوص و قلمو نیازمند هستیم. ابتدا باید قسمتی از کاغذ دیواری که درز دارد، را بلند کنید تا قسمت های که خشک شده است را چسب بزنید.

سپس چسب را به دیوار و لبه های کنده شده ی کاغذ دیواری بزنید. بعد از این مرحله با یک پارچه ی تمیز چسب های اضافی را پاک کنید و اجازه دهید تا چسب به خوبی خشک شود. بعد از این مرحله غلطک را بر روی قسمت هایی که چسب زده اید بکشید تا مطمئن شوید به خوبی تمیز می شود. انجام این کار با استفاده از آموزشهای تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده بسیار راحت می باشد.

روش خانگی تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده

استفاده ابزار خانگی برای تعمیر کاغذ دیواری

اگر فقط لایه های بالایی کاغذ دیواری آسیب دید، اقدامات زیر را انجام بدهید. در بعضی مواقع ممکن است فقط لایه های بالایی و روی کاغذ دیواری آسیب دیده باشد و خود کاغذ دیواری خراب یا پاره نشده باشد. برای ترمیم این آسیب می توانیم از چسب های مخصوص کاغذ دیواری استفاده کنیم. البته این کار را باید با حوصله انجام دهید. زیرا این کار بسیار ظریف و حساس است. حتما دقت داشته باشید زیرا لایه بالایی کاغذ دیواری آسیب دیده و با یک اشتباه ممکن است آن قسمت پاره شود.
می توانید بخشی از کاغذ دیواری را جایگزین بکنید. در برخی از مواقع ممکن است بخشی از کاغذ دیواری به دلیل برخورد با مواد شیمیایی و یا لکه های که غیر قابل پاک شدن هستند کثیف می شوند.‌ در این مواقع بهتر است بخشی از کاغذ دیواری را که آسیب دیده را تعویض کنید. البته قبل از این کار بهتر است انواع کاغذ دیواری را بشناسید و سپس به انجام این کار اقدام کنید.
برای انجام این کار به یک مداد و خط کش نیاز داریم، ابتدا اطراف قسمت آسیب دیده را با مداد و با کمک خط کش خط می کشیم. بعد از انجام این مراحل با استفاده از کارتک خطوطی که کشیدیم را برش می زنیم.‌ اگر کاغذ دیواری ضخیم می باشد بهتر است این کار را با کمک آب و صابون انجام بدهید. امیدواریم که این مطلب نیز برای شما عزیزان و همراهان فیسکو مفید بوده باشد.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 14, 1401
  • 598 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه