بهترین روش های اندازه گیری کاغذ دیواری
همان طور که می دانید انتخاب محصولات و تجهیزات دکوراسیون داخلی، موضوع بسیار مهمی می باشد. این انتخاب باید با توجه به عوامل مختلف انجام شود تا بهترین گزینه باشد. در انتخاب کاغذ دیواری نیز این مبنا وجود دارد و باید قبل از انتخاب عوامل مهمی همچون ابعاد و اندازه گیری کاغذ دیواری را در نظر بگیریم. با انتخاب دقیق اندازه ها و ابعاد کاغذ دیواری بر روی دیوار به درستی و به زیبایی نمایان خواهد شد.
حالا این اندازه گیری نیز روش های متعددی دارد که با کمک متخصص یا فرد با تجربه انجام می شود. در ادامه با فیسکو همراه باشید تا با روش های اندازه گیری کاغذ دیواری آشنا شوید.

بهترین روش های اندازه گیری کاغذ دیواری کدام است؟

با اندازه گیری درست و مناسب می توانید از به هدر رفتن وقت و هزینه اضافی جلوگیری کنید و کار خود را درست و با دقت انجام بدهید. قبل از خرید کاغذ دیواری  بهتر است محل مورد نظر و سپس ابعاد و اندازه آن را به درستی در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید آن اقدام بکنید. این روش می تواند بسیار ساده باشد. اما در اندازه گرفتن حتما دقت کنید. یا استفاده از یک متر ابعاد را به صورت دقیق اندازه گیری کنید و حاصل آن را به دست آورد تا مساحت کل به دست بیاید.
دقت کنید که در این مرحله بهتر است از کسی کمک بگیرید و این کار را به تنهایی انجام ندهید. اگر بر روی دیوار درب و پنجره وجود دارد بهتر است مساحت آن را اندازه گیری کنید و سپس از اندازه کاغذ دیواری کم کنید. یکی از نکات مهم این می باشد که هر اندازه ای که برای سفارش کاغذ دیواری به دست آوردید کمی بیشتر از آن مساحت سفارش دهید تا اگر مشکلی پیش آمد کاغذ دیواری کم نیاید.
فرمول اندازه گیری کاغذ دیواری

فرمول اندازه گیری رول کاغذ دیواری

برای اینکه به راحتی بتواند هر رول کاغذ دیواری را تهیه کنید در ادامه به توضیحات دقت کنید. اول از همه باید مساحت دیوار را با استفاده از فرمول ریاضی به دست آورید. نکته اول این است که هر رول کاغذ دیواری به اندازه ۵۳ سانتی متر در طول ۱۰ متر برابری می کند. با ۱.۵۹ متر طول بر روی دیواری که می خواهیم بر روی آن کاغذ دیواری نصب کنیم.  نسبت به ارتفاع دیوار ۲.۴۰ تا ۳ متر است. اگر بخواهیم این عبارت را توضیح دهیم دیواری به طول ۶ متر به ۴ رول کاغذ دیواری نیاز دارد.
 یک نکته راهنمای دیگر این می باشد که زمانی که اعداد اعشاری شما به عدد بعدی نزدیک بود آن را به عدد بعدی رند کنید. برای اینکه چند کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید بهتر است برای هر دیوار اندازه جداگانه ای بگیرید. زیرا ممکن است که به چشم دیوار ها یکسان باشد.
اگر می خواهید برای سقف اتاق کاغذ دیواری در نظر بگیرید می توانید طول و عرض اتاق را در هم ضرب کنید و سپس اندازه به دستتان می آید. اگر برای گرفتن اندازه دقیق نگران هستید می توانید با کمک یک مشاور یا کارشناس و یا حتی فرد با تجربه مساحت دیواری که می خواهید بر روی آن کاغذ دیواری نصب کنید را پیدا کنید. با توجه به حرف های گفته شده هر رول کاغذ دیواری ۵ متر مربع از دیوار را می پوشاند.
با توجه به تجارب نصاب ها با استفاده از رول ۵ متری که پهنای آن بیشتر می باشد به راحتی می توان دیوار را پوشش دهید. این قانون البته استاندارد می باشد و معمولا از این روش تبعیت می کنند. برای محاسبه راحت تر و به دست آوردن سریع تر اندازه و مساحت می توانید با مشاورین ما در فیسکو تماس بگیرید.
نکات اندازه گیری کاغذ دیواری

بهترین مکان برای نصب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی یک موضوع سلیقه ای می باشد اما پیشنهاد می شود تمام دیوار های داخل را کاغذ دیواری نکنید و برای زیبا تر شدن قسمت هایی را که نمی خواهید کاغذ دیواری کنید از مساحت اصلی کم کنید تا از اسراف کاغذ دیواری اضافی جلوگیری کنید. در آخر روش مطمئن تر این است که، برای مثال اگر می خواهید متراژ یک اتاق را برای نصب کاغذ دیواری به دست آورید ابتدا کل اتاق را اندازه بگیرید سپس اندازه به دست آمده را تقسیم بر ۵ کنید‌. اینگونه می توانید تعداد رول هایی را که نیاز دارید پیدا کنید. با استفاده از فرمول ها نیز می توانید قیمت قطعی و یا تقریبی کاغذ دیواری نیز به دست آورید. برای این کار باید قیمت را در تعداد رول هایی که می خواهید ضرب کنید تا کل هزینه کاغذ دیواری به دست آید.
توجه کنید که بهتر است در این موارد کار را به تیم با تجربه بگذارید و از انجام این کارها به صورت شخصی خودداری کنید.
متخصصین و نصابان کاغذ دیواری سالهای زیادی است که در این راه تجربه به دست آورده اند. در نتیجه بهترین و به صرفه ترین میزان کاغذ دیواری را برای منزل و ساختمان شما در نظر خواهند گرفت. در حالی که طبق تجربه زمانی که خود اشخاص شروع به اندازه گیری و خرید کاغذ دیواری و یا خرید پوستر دیواری می کنند، رول های بیشتری را درخواست می نمایند که در آخر سبب اسراف در هزینه و خربد بیش از حد لازم می گردد.

نتیجه گیری

همان طور که مطالعه نمودید انتخاب کاغذ دیواری با توجه به ابعاد و اندازه موضوع مهمی می باشد. شاید ساده به نظر بیاید ولی بهتر است برای گرفتن خروجی بهتر دقت بیشتری در این زمینه داشته باشیم. بدون اندازه گیری درست و صحیح نمی توانید به خوبی کاغذ دیواری مد نظرتان را انتخاب کنید. زیرا ممکن است بعد از نصب شکل و ظاهر خوبی نداشته باشد.
لذا همین حالا با مشاورین ما در فیسکو تماس بگیرید تا به صورت رایگان هر آن چه باید از اندازه گیری کاغذ دیواری بدانید را به طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار دهند. فیسکو با سال ها تجربه در فروش و نصب کاغذ دیواری بهترین کیفیت را برای شما فراهم کرده است. برای استعلام قیمت و تماشای طرح های بی نظیر دیوار پوش ها با ما باشید.
  • ادمین فیسکو
  • مهر 28, 1401
  • 512 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه