نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب

انتخاب درست عناصر داخلی خانه متناسب با سبک خانه یکی از موضوعات مهم در دکوراسیون داخلی می باشد. بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری و خرید آن حتما اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. فاکتور های بسیاری در انتخاب کاغذ دیواری مناسب هستند، جنس، نوع، رنگ،و… که در هنگام انتخاب آن باید دقت کنید. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب بهتر است ابتدا از کاغذ دیواری (طرح، رنگ، جنس، ابعاد) و سبک که مورد نظرتان است مطمئن شوید. نحوه انتخاب کاغذ دیواری می‌تواند متفاوت باشد برای مثال شما می توانید تمام طرح دیواری خود یکدست کنید و یا تنها قسمتی از آن را در نظر بگیرید. کاغذ دیواری می تواند حس و حالی را که دوست دارید به شما انتقال بدهد و با خیلی از عناصر متناسب باشد.

بی شک قیمت مناسب یک محصول برای خریدار بسیار مهم می باشد. عوامل مهمی مانند رنگ ابعاد و طرح مورد نظر می تواند بر روی قیمت کاغذ دیواری تاثیر بگذارد. سایت و مراکز خریدی که به آنها مراجعه می کنید بسیار مهم می باشند و حتما در انتخاب آنها دقت کنید. هر قسمت از خانه می تواند طرح کاغذ دیواری خودش را داشته باشد اما نکته مهم این است که شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید طرح مورد نظر را انتخاب کنید.

انتخاب کاغذ دیواری متناسب با طرح دکوراسیون

اولین پیشنهاد ما به شما در خرید کاغذ دیواری آن است که عجله نکنید. امروزه طرح های بسیار متنوعی از کاغذ دیواری و پوستر دیواری در بازار موجود است. اگر کمی وقت و حوصله بگذارید می توانید طرح کاغذ دیواری را با ابزار و عناصر خانه هماهنگ کنید. انتخاب یک طرح زیبا برای محیط کار یا محیط خانه می تواند تصویری زیبا و لذت بخش ایجاد کند‌. شستشو یک قسمت مهم در انتخاب کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری دو نوع دارند. بعضی از آنها به راحتی قابل شستشو هستند اما در شستشوی بعضی ان ها باید دقت بیشتری کنید. پس اگر شما در تمیزی حساس هستید حتما در انتخاب خود این نکته را در نظر بگیرید.

رنگ؛ مهم ترین فاکتور در خرید انواع کاغذ دیواری

یکی از زیبایی هایی که اشیاء ها و تمام عناصر طبیعی دارند رنگ آن ها می باشد. انتخاب یک رنگ مناسب متناسب با فضای داخلی ساختمان یک تصمیم گیری مهم می باشد.‌
بررسی و نحوه انتخاب کاغذ دیواری برای قسمت های مختلف بسیار مهم می باشد و بهتر است که برای انتخاب آن اطلاعات کافی را داشته باشیم. مود قسمت های مهم یه خصوص اتاق جوانان می تواند با رنگ مشخص شود. برای مثال رنگ آبی می تواند برای افرادی که روحیه ی آرامی دارند مناسب باشد.
اگر می خواهید فضای مد نظر را گرم و صمیمی نگهدارید پیشنهاد می شود از رنگ های گرم مانند رنگ قرمز استفاده کنید. رنگ های گرم متناسب مناطق نسبتاً سرد می باشند‌. اما اگر به دنبال تجربه ای هیجان انگیز هستید بهتر است رنگ اتاق را زرد و…. کنید‌.

 خرید و انتخاب کاغذ دیواری 

نکات انتخاب و خرید کاغذ دیواری برای آشپزخانه

آشپزخانه در هر فرهنگی، قلب تپنده ی خانه محسوب می شود. افراد روزانه زمان زیادی را در آشپزخانه ها سپری می کنند. لذا معمولا استفاده از رنگ های شادی که انرژی بخش هستند؛ مناسب محیط آشپزخانه می باشند و بستگی به سلیقه خود می توانید یکی از این رنگ ها را انتخاب کنید. نکته ای که در انتخاب کاغذ دیواری برای آشپزخانه وجود دارد این است که به مرور زمان کثیف می شوند و حتما در شستشوی آن دقت کنید. پیشنهاد ما به شما خرید کاغذ دیواری های طرح داربا حنس هایی قابل شستشو است.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی

پذیرای نیز اهمیت بالایی در منزل دارد و تقریبا ما تمام ملاقات های مهم و خانوادگی خود را در این بخش انجام می دهیم. بنابراین در انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی بهتر است از طرح های که در آنها اشکال هندسی وجود دارند استفاده کنید. طرح های تیره و تیز هم می توانند برای پذیرایی مناسب باشند اما باید زمینه ی آن روشن باشد. رنگ های که برای پذیرایی مناسب می باشند شامل رنگ های ملایم و آرامش بخش می باشند. رنگ هایی که باعث انتقال حس خنکی و سبکی می شوند مانند سبز و آبی انتخاب مناسبی برای خرید کاغذ دبواری پذیرایی می توانند باشند‌. پیشنهاد دیگر نیز برای تزیین این بخش منزل کاغذ دیواری کلاسیک است که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

ابعاد کاغذ دیواری فاکتور مهم در انتخاب درست

اگر می خواهید طرح کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی بلند باشد بهتر است از طرح های عمودی استفاده می کنند. در انتخاب و خرید کاغذ دیواری به خصوص هنگام سفارش اندازه آن دقت کنید. خرید مناسب کاغذ دیواری با توجه به اندازه مناسب و طرح دیوار و محیط داخلی می تواند بسیار دلنشین باشد. اما پیشنهاد ما به شما آن است که اگر می خواهید فضا و ابعاد محیط را پهن تر کنید از طرح های افقی استفاده کنید.
یکی دیگر از نکاتی که به هماهنگی کاغذ دیواری با عناصر داخلی کمک می کند، هماهنگی کاغذ دیواری با کفپوش می باشد. اگر کفپوش طرحی ساده دارد بهتر است از کاغذ دیواری با طرح شلوغ و یا گل دارد استفاده کنید‌. اما اگر طرح کفپوش شلوغ است از کاغذ دیواری هایی با طرح ساده استفاده کنید.

ابعاذ متناسب در انتخاب کاغذ دیواری

نکات خرید کاغذ دیواری مناسب برای راه پله

امروزه استفاده از کاغذ های دیواری سنتی برای تزیین بسیار مد شده است. هر چند این تزیینات بسیار به جلوه و زیبایی کافه ها و مکان هایی که نیاز به تزیینات بیشتر دارند، کمک می کنند. اما بسیار در انتخاب این تجهیزات باید دقت کنید تا هزینه های ناشی از تعمیر و تعویض را به حداقل برسانید. به دلیل رفت و آمد و شلوغی که ممکن است در راه پله اتفاق بی افتاد بهتر است از کاغذ دیواری با طرح سبک و ساده استفاده کنید.

برای انتخاب رنگ این قسمت بهتر است از رنگ های سرد استفاده کنید. زیرا به ساده بودن طرح کاغذ دیواری می تواند کمک بکند. اگر رنگی که برای کاغذ دیواری راه و پله استفاده کنید برای محیط داخلی استفاده کنید زیبایی و هماهنگی منسجمی را به شما خواهد داد. رنگ ساختمان به خصوص دیوار لابی و راه پله ها می تواند بسیار زمان بر باشد اما اگر از کاغذ دیواری استفاده کنید می‌توانید با زمان کم و دردسر کم تر همان کار را انجام دهید. اگر محیط راه پله کوچک و دلگیر است از کاغذ دیواری روشن با طرح ریز استفاده کنید.
رنگ قرمز می تواند برای بعضی از محیط ها مناسب باشد و اگر می خواهید رنگی گرم و جلوه گر به راه پله بدهید، حتما از این رنگ استفاده کنید.

کاغذ دیواری متناسب برای خانه های بزرگ

انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های نسبتاً بزرگ هیچ قانون و قاعده ی خاصی ندارد و بستگی به سلایق و علایق مختلف طرح ها نیز می تواند متفاوت باشد‌. البته باید توجه داشته باشید که طرحی که برای دیوار انتخاب می کنید باید متناسب با عناصر و دکوراسیون داخلی باشد. به عنوان مثال اگر به سبک کلاسیک علاقه مند هستید و سبک دکورتان کلاسیک می باشد بهتر است از طرح های کاغذ دیواری کلاسیک استفاده کنید.
راه دیگر برای آسان انتخاب کردن طرح و رنگ کاغذ دیواری توجه به دکور اتاق محیط کار و…. می باشد همچنین شما می توانید با مشورت گرفتن از افرادی که در این حرفه ماهر هستند کاغذ دیواری مناسبی انتخاب کنید. تاکید بر این موضوع به این دلیل است که انتخاب نادرست کاغذ دیواری برای دکور می تواند تناسب را از محیط شما بگیرد و باعث به وجود آمدن ناهماهنگی در آن فضا شود. سایت فیسکو علاوه بر فروش انواع پوستر دیواری و کاغذ دیواری به مشتریان خود مشاوره رایگان می دهد تا با دید باز بتوانند بهترین و مناسب ترین تجهیزات مد نظر خود را انتخاب کنند. برای اطلاع از قیمت های حدودی و مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 3, 1401
  • 988 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه