انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل

اگر بخواهید طراحی دکوراسیون منزل را تعویض کنید، اولین قسمتی که باید به سراغ آن بروید دیوار های خانه است. کاغذ دیواری با طرح های متنوع و رنگبندی مختلف تولید شده است و می تواند فضای یک خانه را دگرگون سازد. انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل انجام گیرد تا فضای دکوراسیون منزل هارمونی یکنواختی با یکدیگر داشته باشند و فضای خانه را گرم تر و زیبا تر کنند.

انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل

در صورت ساده بودن رنگ و طرح مبلمان باید از کاغذ دیواری های طرح دار مانند کاغذ دیواری های گلدار استفاده کنید تا بتوانید در فضای دکوراسیون داخلی خانه یک تغییر بنیادی ایجاد کنید. برای هارمونی بیشتر می توانید کوسن ها را هم رنگ کاغذ دیواری انتخاب کنید. در صورتی که تصور می کنید که انتخاب کاغذ دیواری گلدار می تواند خانه شما را شلوغ کند، سخت در اشتباه هستید. زمانی که وسایل منزل شما ساده است باید برای روح بخشیدن و اسناد تعادل و از حالت ساده در آوردن خانه به سراغ کاغذ دیواری های شلوغ بروید. البته می توانید از مبل و سایر محصولات مشابه که هم رنگ با کاغذ دیواری است استفاده کنید.

 

ست مبلمان و کوسن منزل با کاغذ دیواری های گل ریز

کاغذ دیواری در مدل‌ های گل ریز نیز طراحی شده است و این کاغذ دیواری ها چشم ها شما رو دیرتر خسته می کنند. شما می توانید کاغذ دیواری را متناسب با دکوراسیون داخلی وسایل خانه مانند مبلمان ست کنید. به طور مثال اگر مبلمان شما ساده است می توانید کاغذ دیواری طرح گل ریز را همرنگ با مبلمان انتخاب نمایید و کوسن های مبلمان را نیز مانند کاغذ دیواری گل دار انتخاب کنید تا جذابیت بیشتری به فضای نشیمن بدهد.

 

انتخاب کاغذ دیواری متناسب با نوع مبلمان

انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل کار دشواری نیست فقط باید سبک دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرد. اگر در خانه خود مبلمان کلاسیک استفاده می کنید برای انتخاب کاغذ دیواری بهتر است به سراغ کاغذ دیواری های بروید که طرح و رنگ های لوکس دارند. با این کار می توانید تعادل را در فضای دکوراسیون خانه خود را حفظ نمایید. همیشه شما مجبور نیستید که از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید. در صورتی که طرفدار سادگی هستید، می توانید کاغذ دیواری های ساده را برای طراحی دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. در صورتی که مبلمان خانه شما اسپرت است باید به سراغ کاغذ دیواری هایی بروید که طرح های مدرن دارند.

 

انتخاب کاغذ دیواری متناسب با نوع مبلمان

 

انتخاب رنگ درست کاغذ دیواری

برای همه افراد انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل کار چندان آسانی نیست. افرادی که مبلمان رنگ های تیره مانند مشکی یا قهوه ای تیره داشته باشند و با انتخاب کاغذ دیواری های رنگ تیره مانند مشکی یا قهوه ای فضای خانه را کوچک تر جلوه دهید. دقت کنید که انتخاب رنگ کاغذ دیواری بر بزرگ شدن یا کوچکتر شدن فضای خانه شما تاثیر مستقیمی دارد، بنابراین اگر متراژ خانه شما کوچک است حتماً به سراغ کاغذ دیواری های رنگ روشن بروید تا فضا را بزرگتر از آنچه که هست جلوه دهید.

 

انتخاب کاغذ دیواری مناسب با مبلمان

انتخاب کاغذ دیواری تک رنگ همیشه کار جالبی نبوده، چرا که ممکن است فضای خانه را بیش از حد ساده و معمولی جلوه دهد. بنابراین در انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل باید به این نکته توجه کنید که کاغذ دیواری نباید عیناً شبیه به رنگ مبلمان خریداری شود. در صورتی که فضای خانه را بیش از حد یکدست و خسته‌ کننده جلوه می دهد. کاغذ دیواری باید با رنگ مبلمان منزل همخوانی و هارمونی داشته باشد.  اگر رنگ مبلمان منزل شما قهوه ای است باید به سراغ کاغذ دیواری های رنگ بژ یا طلایی بروید تا ضمن بزرگ نشان دادن فضای خانه، بتوانید تعادل رنگ ها را حفظ نمایید.

 

انتخاب رنگ کاغذ دیواری متناسب با روانشناسی رنگ

 

انتخاب رنگ کاغذ دیواری متناسب با روانشناسی رنگ

طیف رنگی که برای کاغذ دیواری انتخاب می کنید باید بگونه ای باشد که باعث ایجاد احساس خستگی یا احساس منفی نشود. رنگ ها قادر هستند، احساسات انسان ها را برانگیخته کنند و تاثیر مستقیمی بر روی احساسات افراد می گذارند. بهتر است رنگ کاغذ دیواری به گونه ای انتخاب شود که آرامش فضای خانه را به هم نزند. رنگ های تیره و سرد می توانند فضای خانه را درگیر و سرد نشان دهند اما برعکس رنگ های روشن و گرم می توانند فضای خانه را دلنشین و آرامش بخش جلوه دهند.

 

انتخاب رنگ کاغذ دیواری مناسب با مبلمان سلطنتی

در بسیاری از خانه‌ ایرانیان مبلمان سلطنتی استفاده می شود که باید رنگ و طرح کاغذ دیواری متناسب با مبلمان سلطنتی انتخاب شود تا خانه را زرق و برق دار کند. در انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل باید به نوع مبلمان منزل و رنگ آن توجه کنید. در صورتیکه مبلمان شما سلطنتی است باید به سراغ کاغذ دیواری رنگ های کرم و طلایی بروید تا کاغذ دیواری انتخابی شما تکمیل کننده زرق و برق و تجملات در منزل شما باشد. در این صورت شما می توانید فضای منزل خود را لوکس و تجملاتی طراحی نمایید. به طور مثال در صورتیکه مبلمان شما رنگ زرشکی داشته باشد می‌ توانید به سراغ کاغذ دیواری های رنگ گرم مانند طلایی بروید زیبای فضا را چندین برابر کنید.

جمع بندی

از بهترین روش های تغییر دکوراسیون منزل استفاده از کاغذ دیواری است. انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری کاملاً به نوع و سبک دکوراسیون منزل شما وابسته است. بسیاری از افراد انتخاب کاغذ دیواری را برعهده با رنگ و طرح مبلمان منزل خود می گذارند تا تعادل رنگ و سبک دکور خانه را حفظ کنند. اما نکته ای که در انتخاب کاغذ دیواری متناسب با مبلمان منزل باید توجه کنید سلیقه و هنر شما می باشد. بهتر است کاغذ دیواری را خریداری کنید که با سلیقه شما همخوانی داشته باشد و در کوتاه مدت شما را در دل زده نکند.

  • ادمین فیسکو
  • مهر 21, 1401
  • 604 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه