از بین بردن حباب کاغذ دیواری

یکی از مهم ترین زیبایی هایی که امروزه منازل و محیط های کاری مخاطب را جذب می کنند نمای زیبای آن ها است. با استفاده از کاغذ دیواری های دلخواه متناسب با سلیقه خودتان می توانید به راحتی نمای دیوار محیط داخلی را جلوه گر کنید. این دیوارپوش های جذاب هنگام نصب ممکن است به خوبی نصب نشوند و روی سطح آن ها چروک شود و یا حباب بزند که ظاهر آن را بد می کند. اما نکاتی باید رعایت شوند تا دیوار همیشه تمیز و سالم باقی بماند و یا در صورت نیاز تعویض شوند. پس در ادامه با فیسکو همراه باشید تا با چند روش کلیدی برای از بین بردن حباب کاغذ دیواری مطلع شویم.‌

اقداماتی برای از بین بردن حباب کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری ها بدون عیب و نقص نیستند و ممکن است هنگام نصب مشکلاتی نظیر چروک شدن و حباب در زیر آن به وجود بیاید. اما خبر خوب این است که این مشکل در بیشتر مواقع پیش می آید و با داشتن کمی اطلاعات درباره‌ی از بین بردن حباب ها و چین و چروک از روی کاغذ دیواری می توانید در مدت زمان کمی مشکل خود را رفع کنید. با استفاده از چند ابزار کاربردی می توانید مشکل خود را به راحتی حل کنید و نیازی به هزینه اضافه نیست.

عواملی در ایجاد حباب زیر کاغذ دیواری موثرند

مهمترین این عوامل را می توان به دو دسته تقسیم کرد: نفوذ هوا در زیر کاغذ دیواری و جمع شدن چسب در یک نقطه.

معمولا علت به وجود آمدن این عوامل به خاطر این است که نصاب مبتدی است و هنگام نصب مقدار مناسب چسب برای کاغذ دیواری نمی داند. اگر چسبی که برای کاغذ دیواری استفاده می شود بیش از اندازه باشد، مایع چسب زیر کاغذ دیواری تجمع می کند و باعث به وجود آمدن حباب می شود. حالت اولی که گفته شد بسیار رایج است. اما در بعضی مواقع ممکن است هوا در زیر کاغذ دیواری جمع شود و باعث خراب شدن کاغذ دیواری شود.

در بعضی مواقع برای پوستر دیواری های سه بعدی این مشکل پیش می آید و بسته به نوع و جنس آن روش اصلاح آن متفاوت خواهد بود‌. اگر حباب روی کاغذ دیواری مشاهده کردید سریعا به از بین بردن آن اقدام کنید. زیرا ممکن است بعد از گذشت چند وقت بقیه قسمت های کاغذ دیواری هم حباب بزند و شکل ظاهری کاغذ دیواری را از بین ببرد‌.

یکی از مواردی که ممکن است باعث ایجاد حباب بر روی کاغذ دیواری بشود، نحوه شستشوی کاغذ دیواری است. هنگام تمیز کردن کاغذ دیواری از اشیاء نوک تیز و یا سیم های ظرف شویی جلوگیری کنید. زیرا ممکن است با سوراخ شدن قسمتی از کاغذ دیواری، آب و مواد شوینده به داخل آن نفوذ کند و این عمل باعث ایجاد حباب بر روی کاغذ دیواری می شود.

ابزار از بین بردن حباب کاغذ دیواری

ابزار مورد نیاز برای بین بردن حباب کاغذ دیواری

برای شروع کار و از بین بردن حباب کاغذ دیواری به ابزاری نیازمند هستیم. این ایزار عبارت هستند از چسب سرنگ، غلطک صاف، تیغ کاتر، دستمال خشک.

برای این کار ابتدا می توانید با استفاده از تیغ کارتر قسمتی از قسمت باد کرده یا حباب دار را برش بزنید. دقت داشته باشید برش بیش از اندازه بزرگ نباشد. بعد از این مرحله به آرامی با دست خود بر روی حباب فشار بیاورید تا چسب داخل آن خارج شود. در صورتی که مقداری از چسب بر روی دیوار چسبید آن را با استفاده از دستمال تمیز کنید.

اگر داخل حباب هوا جمع شده بود با استفاده از سرنگ مقدار چسب به داخل آن تزریق کنید. سپس با استفاده از غلطک صاف کن چسب را به لایه زیرین آن پخش کنید تا حباب از بین برود. به این نکته توجه داشته باشید که به مقداری که نیاز دارید به داخل سرنگ چسب بریزید. زیرا اگر بیش از اندازه مورد نیاز چسب بریزید ممکن است باعث چروک شدن و یا ایجاد حباب بر روی کاغذ دیواری بشوید.

اگر می خواهید از حباب شدن و چروک شدن کاغذ دیواری جلوگیری کنید، ابتدا قبل از چسباندن کاغذ دیواری جنس و نوع دیوار خود را بررسی کنید. برای نصب کاغذ دیواری از افراد ماهر استفاده کنید. زیرا دیوار یک عنصر مهم در دکوراسیون داخلی می باشد. به از نصب کاغذ دیواری حتما دقت داشته باشید که از ابزار هوا گیری استفاده شود. اگر کاغذ دیواری بعد از نصب به خوبی هواگیری نشود باعث حباب دار شدن آن می شود. برای خرید انواع کاغذ دیواری با سایت فیسکو همراه باشید.

ابزار از بین بردن حباب کاغذ دیواری

اقداماتی برای نصب بهتر کاغذ دیواری

قبل از نصب کاغذ دیواری مطمئن شوید که بستر نصب برای کاغذ دیواری آماده می باشد.‌ قبل از نصب کاغذ دیواری سطح دیوار باید سمباده کشیدن و صاف باشد. اگر این کارها را انجام دهید احتمال اینکه کاغذ دیواری حباب بزند بسیار کم خواهد بود.
یکی دیگر از دلایل ایجاد حباب بر روی کاغذ دیواری می تواند رطوبت هوا و یا نم دیوار باشد. اگر دیواری که می خواهید کاغذ دیواری را بر روی آن نصب کنید نم دارد، ابتدا نم دیوار را از بین ببرید تا بعد از نصب کاغذ دیواری دچار مشکلاتی از قبیل چروک شدن و یا حباب زدن کاغذ دیواری نشوید.
هنگام ریختن چسب بر روی کاغذ دیواری بسیار دقت کنید و چسب کاغذ دیواری را به اندازه کافی بر روی سطح کاغذ دیواری پخش کنید. اگر چسب را بیش از اندازه بریزید هنگام چسباندن کاغذ دیواری ممکن است چسب ها به قسمتی تجمع کنند و این عمل باعث ایجاد حباب می شود. اما اگر کاغذ دیواری دارای طرح باشد، روش از بین بردن حباب بر روی آن کمی متفاوت تر خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر کاغذ دیواری طرح دار بود و حباب بر قسمت های طرح دار به وجود آمده بود همسو و هم نقش با طرح برش بزنید تا شکل ظاهری کاغذ دیواری از بین نرود.‌

سخن پایانی

دقت کنید که نحوه انتخاب و نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار بسیار مهم می باشد. لذا قبل از خریدن کاغذ دیواری ابتدا نوع ابعاد و جنس دیوار را بررسی کنید. از همان ابتدا کاغذ دیواری انتخاب کنید که کیفیتی مناسبی داشته باشد و برای زیر سازی آن از چسب مناسب و قوی استفاده کنید تا در هنگام نصب با مشکل مواجه نشوید. برای نصب کاغذ دیواری از نصاب حرفه ای استفاده کنید تا در وقت و هزینه صرفه جویی بشود. شما می توانید برای مشاوره ی بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 14, 1401
  • 449 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه