کاغذ دیواری روی سرامیک و کاشی
کاغذ دیواری یکی از عناصر دکوراسیون می باشد که می تواند دیوار های ساده را طرح دار و زیبا کند و به آنها انرژی و زیبایی ببخشد. کاشی و سرامیک نیز مانند کاغذ دیواری یک پوشش در نظر گرفته می شوند و می تواند نمای مغازه، منزل و یا …. را قشنگ تر نشان بدهد. اما نصب کاشی زمان بر می باشد و مرور زمان به دلیل استهلاک ممکن است رنگ ها آن ها به طور کل از بین برود.
به جای نما های سنگی که بسیار گران قیمت می باشند و هزینه ی نصب آن بالا می باشد می توانید از کاغذ دیواری های سه بعدی و یا طرح سنگ استفاده کنید که هم زمان کم تری دارد و هم هزینه به صرفه تری دارد. در ادامه با فیسکو همراه باشید تا از نحوه‌ استفاده کاغذ دیواری روی سرامیک و کاشی تجاربی کسب کنیم.‌ 

نکات نصب کاغذ دیواری روی سرامیک و کاشی

دستگاه های دکوراسیون و طراحی به قدری پیشرفت کرده اند که تقریبا به هر طرحی می توان دسترسی پیدا کرد و آن را بر روی دکوراسیون داخلی پیاده نمود. مخصوصا طرح های کاشی که بسیار دل ربا می باشند و برای بیشتر دکوراسیون ها کاربرد دارد. بیشتر افراد از روی بی اطلاعی به طور کل طرح کاشی و سرامیک را تعویض می کنند. در صورتی که می توان با طرح های کاشی و سرامیک کاغذ دیواری، طرح جدیدی را بر روی آن ها اجرا بنماییم.
یکی از انواع کاغذ دیواری که چسبندگی بسیار بالایی دارند برای این نوع کار بسیار مناسب می باشند، زیرا چسبندگی بالایی دارند و به راحتی کنده نمی شوند و تشخیص کاغذ دیواری یا سرامیک به آسانی نخواهد بود. پس می توانید با خیال راحت و صرفه جویی در وقت و هزینه دکوراسیون داخلی را تغییر بدهید.‌ برای اطلاع از قیمت کاغذ دیواری کلیک کنید.

 کاغذ دیواری روی سرامیک و کاشی

طرح کاغذ دیواری سرامیکی

کاغذ دیواری ها طرح های مختلف و متنوعی دارند. یکی از این طرح ها که بسیار پرکاربرد می‌باشد کاغذ دیواری سرامیکی می باشد. کاربرد این کاغذ دیواری در آشپزخانه ها، پشت اجاق گاز و… می باشد. طرح هایی که بر روی این نوع کاغذ دیواری وجود دارند گل دار، میوه، آسمان، و طبیعت می باشد. اما پر فروش ترین کاغذ دیواری، کاغذ دیواری سرامیکی ساده است. به دلیل اینکه حالتی واقعی و زیبایی دارد. علاوه بر این ها طرح هایی وجود دارند که می توانید بر روی سرامیک و یا کاشی پیاده کنید. البته قبل از انتخاب پوستر دیواری و کاغذ دیواری برای کاشی و سرامیک حتما دقت داشته باشید که کاغذ دیواری مخصوص تهیه بکنید. زیرا ممکن است با نفوذ آب آسیب ببینند.

چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی

شاید به نظر برسید که نصب کاغذ دیواری روی کاشی و سرامیک کار دشواری باشد. اما با دانستن نحوه استفاده کاغذ دیواری روی سرامیک و کاشی می توانید به راحتی این کار را انجام بدهید. با استفاده از این اطلاعات می توانید دکوراسیون داخلی منزل را به بهترین شکل در بیاورید. در مرحله اول انجام کار بهتر است تمیز کاری بکنید.
سطح کاشی و یا سرامیک را به خوبی تمیز کنید. اگر با گرم سطح آن را تمیز کنید دیگر هیچ آلودگی و چربی روی آن نخواهد نشست و کاملا تمیز خواهد شد. برای چسباندن کاغذ دیواری ابتدا ابعاد را در نظر بگیرید سپس به اندازه برش بدهید. به از برش کاغذ دیواری روکش چسبی را جدا بکنید و به آرامی کاغذ دیواری را بر روی کاشی بچسبانید.
برای پوشاندن تمام قسمت ها و جلوگیری از حباب بهتر است که با یک دستمال روی آن را به خوبی بکشید، این کار باعث می شود تا کاغذ دیواری به خوبی به سطح کاشی بچسبد. پیشنهاد ما این است که برای چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی یک فرد را به عنوان کمک و دستیار کنار خود داشته باشید. زیرا برای چسباندن سطوح بزرگتر، انجام کار به صورت فردی کمی دشوار خواهد شد. اگر این کار به صورت فردی و تکی انجام شود ممکن است چسب به خوبی نچسبد و یا چروک بر روی سطح ایجاد بشود که ظاهر خوبی ندارد و کار را خراب می کند.
اگر می‌خواهید ظاهری زیبا و تمیز و منظم از کاغذ دیواری روی سرامیک و یا کاشی داشته باشید بهتر است در این مرحله بسیار دقت بکنید. و مراحل را به خوبی و با تمرکز انجام بدهید.

استفاده از کاغذ دیواری روی سرامیک و کاشی

نصب کاغذ دیواری بر روی سرامیک

انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون سرامیک ایده ی بسیار جذاب و خلاقانه ای است و می تواند فضای داخلی را متحول بکند. قدم اول برای انتخاب کاغذ دیواری در نظر گرفتن فضای داخلی دکوراسیون می باشد. برای نصب کاغذ دیواری بر روی سرامیک فقط جاهایی که کم رفت و آمد است مناسب نیست. بلکه می‌تواند بر اساس سلیقه برای همه‌ی مکان ها مناسب باشد.
اما بهتر است فضا های کم رفت و آمد را انتخاب بکنید تا دیر خراب شوند و به نحوی با این کار از آلودگی آنها جلوگیری می کنید. یکی از طرح های زیبایی که برای سرامیک مناسب است، طرح های ساده با رنگ سیاه و سفید می باشند که سبکی مدرن و اسپرت دارند. برای زیبا تر شدن طرح کاغذ دیواری بر روی دکوراسیون بهتر است از یک طرح استفاده نکنید. طرح های کاغذ دیواری بسیار زیاد و متنوع می باشد پس شما می توانید از هر طرحی استفاده بکنید.

جمع بندی نصب کاغذ دیواری روی سرامیک و کاشی

روش دیگری برای طراحی بر روی کاشی وجود دارد. با استفاده از طرح های چسبی می توانید دکوراسیون را تغییر بدهید. اما استفاده از کاغذ دیواری و ترکیب آن با سرامیک ایده ی بهتری می باشد. همچنین از یکنواختی ظاهری آن جلوگیری خواهد کرد. البته بهتر است که طرح های متفاوت، زمینه رنگی کاشی های یکدست داشته باشد.
باید بدانید که کاغذ دیواری مانند تمام ابزار‌ و وسایل دیگر آسیب پذیر هستند و در طول زمان خراب می شوند. حتی در صورت نیاز باید آن ها را تعویض کرد. اما این کار دشوار نیست. زیرا جدا کردن کاغذ دیواری مانند نصب آن زمان کمی خواهد برد. برای تعویض کاغذ دیواری بهتر است ابتدا آن را جدا کنید و بعد از آن کاغذ دیواری جدید را بر روی دیوار نصب بکنید.
  • ادمین فیسکو
  • مهر 17, 1401
  • 1151 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه