انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک
از مهم ترین قسمت های دکوراسیون داخلی منازل قسمت اتاق کودک است که نقش مستقیمی بر روند رشد روانی فزرند شما دارد. انتخاب کاغذ دیواری برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا رنگ ها و طرح ها بر روی انرژی و روحیه کودکان تاثیر گذار خواهند بود. علاوه بر این موارد کاغذ دیواری که برای اتاق کودک انتخاب می شود بایستی فضایی آرامش بخش را برای کودک به وجود آورد تا کودک بتواند به آرامی و خیال راحت در آنجا استراحت کند.
همچنین اگر کودک شما علاقه به طرح و رنگ خاصی می باشد بهتر است از آن برای کاغذ دیواری اتاق کودک استفاده کنید. تا زمانی که در آن قسمت از خانه اوقات خود را سپری می کند حس و حالی خوب داشته باشد. شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید کاغذ دیواری برای اتاق فرزندتان کنید. زیرا به حدی تنوع در این عرصه زیاد است که تمام سلایق را پوشش می دهد. هم اکنون برای اطلاع بیشتر از نکات طلایی در خرید کاغذ دیواری با فیسکو همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک این است که کودک در آن قسمت و فضا احساس آرامش داشته باشد و بتواند به راحتی در اتاق استراحت کند و همچنین اوقات خوشی برای او رقم بخورد. البته فاکتور های بسیار زیادی برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک وجود دارد که قبل از انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک بهتر است ابتدا آن ها را برسی کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر حتی هیچ یک از طرح های موجود مورد نظر شما نباشد، تیم متخصص ما در کنار شماست تا چاپ کاغذ دیواری طرح دلخواه خود را در دیزاین اتاق کودکتان تجربه کند.
کاغذ دیواری های اتاق کودک طرح ها و رنگ های متفاوتی دارند که بر اساس سلیقه و شرایط کی توانید یکی از آن ها را برای کودکان انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که کاغذ دیواری انتخابی شما بهتر است متناسب با عناصر دکوراسیون باشد تا در آخر خروجی بسیار زیبایی داشته باشید. برای مثال اگر از رنگ صورتی و سفید با طرح قلب استفاده می کنید بهتر است عناصر دکوراسیون نیز از رنگ های سفید و صورتی و یا رنگ های مکمل صورتی باشد.
زمان انتخاب کاغذ دیواری بهتر است به نظافت آن نیز بسیار توجه داشته باشید. زیرا کودکان بسیار حساس می باشند و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. پیشنهاد ما به شما خرید کاغذ دیواری قابل شستشو و ضد آب برای اتاق فرزندتان است. البته حتما به جنس دیوار پوش دقت کنید زیرا کاغذ دیواری ممکن است بر اثر گرد و غبار و…. آلوده شود و بهتر است، کاغذ دیواری انتخابی شما از جنسی باشد که بتوان آن را تمیز کنید و از آلودگی و بیماری در مقابل کودک جلوگیری کنید.
خرید کاغذ دیواری برای اتاق کودک

 بررسی اتاق خواب کودک

اگر سقف اتاق خواب کودک شما کوتاه می باشد از کاغذ دیواری های طرح روشن با خط های عمودی استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری باعث می شود تا دیوار بلند تر به نظر بیاید و اینگونه بزرگتر دیده می شود. اگر کودک دلبندتان بسیار شلوغ است و شیطنت می کند، که این کار منجر به آسیب زدن به کاغذ دیواری می شود لازم نیست تمام کاغذ دیواری را به طور کل تعویض کنید. بلکه می توانید با هزینه کم و مناسب تکه ای از کاغذ دیواری را تهیه کنید و جای آسیب دیده را ترمیم کنید.
یک نکته مهم این است که برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، می توانید از کاغذ دیواری های مقاوم و ضخیم استفاده کنید. البته گفتنی است که در کل تمام کاغذ دیواری ها آسیب پذیر می باشند، اما جنس می تواند در طول عمر این دیوارپوش ها بسیار موثر باشد.
از مسائل مهم در چیدمان اتاق کودک و انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک این است که لازم نیست وسواس زیادی برای این کار خرج کنید و یا با حساسیت زیادی این کار را انجام بدهید. بلکه می توانید با توجه به فاکتور هایی که دارید کاغذ دیواری را انتخاب کنید. زیرا علایق کودکان عوض می شود و ممکن است به طرح و یا رنگ دیگری علاقه مند شوند. همچنین از فاکتور هایی که برای چیدمان اتاق بزرگ تر ها استفاده می کنید، برای اتاق کودکان استفاده نکنید. زیرا اتاق کودک ملزم به رعایت قوانین خاصی نیست و نباید در این مورد سخت گیر بود.  

از کودک خود نظر بخواهید

اگر سن کودک شما بیش از 3 سال است، می توانید با شناخت علایق او، از کاغذ دیواری مورد نظر استفاده کنید. کودکان واکنش های بسیاری نسبت به رنگ ها نشان می دهند. بنابراین با شناخت کودک خود می توانید رنگ مورد علاقه ی او را تشخیص دهید. البته خرید و نصب پوستر دیواری نیز در دکوراسیون اتاق کودک بسیار موثر است. اگر تمایلی به دیزاین تمام دیوارها با دیوارپوش ندارید، می توانید تنها یکی از دیوارهای اتاق فرزندتان را با پوستر دیواری طرح دار تزیین نمایید.
انواع کاغذ دیواری برای اتاق کودک

ایده های جذاب برای دیزاین اتاق کودک با کاغذ دیواری

ایده های جذاب دیگر برای دکوراسیون اتاق کودک این است که سعی کنید از رنگ های شاد و ترکیبی استفاده کنید. اینگونه کودک از اتاق خود خسته نمی شود و می تواند به راحتی اوقات خوشی را در آن قسمت بگذراند. به همین ترتیب لازم نیست در تمام قسمت اتاق کودک از کاغذ دیواری یکسانی استفاده کنید. برای مثال از ایده های جذاب برای طرح اتاق کودکان، داستان شخصیت شازده کوچولو می باشد و فضای ماه و ستاره و همچنین رنگ زرد زیبایی اتاق را دو چندان خواهد نمود.
علاوه بر این ویژگی های جذاب، فرزند شما با شخصیت های مختلف آشنا خواهد شد و در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. در آخر اگر به دکوراسیون خانه و هارمونی آن حساس می باشید می توانید اتاق کودک را متناسب با سایر قسمت های خانه و یا مکمل آن تزئین کنید و به زیبایی آن اضافه کنید. اما همانطور که گفته شد بهتر است در این زمینه حساسیت زیادی نشان ندهید. در آخر کاغذ دیواری هایی که طرح و شمایل شخصیت ها در آن نمایان می باشد.
برای مثال کاغذ دیواری با طرح باب اسفنجی و یا شخصیت های مورد علاقه کودک که می تواند لحظات زندگی کودک را هیجان انگیز کند. یکی از پر طرفدارترین رنگ ها و طرح‌ های کاغذ دیواری برای اتاق کودک طرح رنگین کمان می باشد. این طرح به شدت برای اتاق کودک پیشنهاد می شود و شامل تمامی طیف رنگی نیز می باشد.

نتیجه گیری

کودکان مانند یک ضبط تمام چیزی را که می بیند و می شنوند در خود نگه می دارند و از آن ها درس می گیرند. به همین دلیل است که تمام عوامل ریز و درشت می توانند بر روی کودک دلبندتان تاثیر گذار باشد پس در انتخاب کاغذ دیواری نیز بسیار دقت داشته باشید که طرح و رنگ آن آسیبی بر روی روح و روان کودک دلبندتان نداشته باشد. همچنین اگر از سلیقه و علایق فرزند مطلع می باشید متناسب با آن نسبت به خرید آن اقدام کنید.
  • ادمین فیسکو
  • آذر 20, 1401
  • 408 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه