خرید و قیمت پرایمر کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مهم ترین نقش را در زیبا سازی فضای داخلی به خصوص نمای دیوار را دارد و در محیط های کوچک می تواند فضا را عمیق و بزرگ جلوه دهد. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند و می‌توان از آن ها برای قسمت های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی، محیط کاری، تجاری و….. استفاده کرد. اگر می خواهید کاغذ دیواری جلوه گر و خوب باشد حتما برای نصب آن از یک فرد ماهر درخواست کنید. برای نصب کاغذ دیواری مناسب ابتدا باید زیرسازی شود.

یکی از مواردی که برای زیرسازی می شود استفاده از پرایمر کاغذ دیواری می باشد. استفاده از پرایمر می تواند از بسیاری از خرابی هایی که هنگام جدا سازی کاغذ دیواری به وجود می آید جلوگیری کند‌. همچنین استفاده نحوه صحیح نصب آن توسط نصاب بسیار مهم می باشد. برای اطلاع بیشتر از نحوه استفاده پرایمر کاغذ دیواری در ادامه با ما همراه باشید.

از پرایمر کاغذ دیواری چه می دانید؟

پرایمر مایعی است که بین دیوار خشک و کاغذ دیواری قرار می گیرد و سطح دیوار را یکدست می کند، در واقع کاغذ دیواری به پرایمر می چسبد. استفاده از پرایمر هنگام نصب کاغذ دیواری اهمیت بالایی دارد. زیرا هم باعث نصب سریع می شود و هم از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. نکته قابل توجه این است که به دلیل قیمت پرایمر کاغذ دیواری از آن استفاده نمی کنند و این کار باعث چین و چروک شدن، بلند شدن گوشه های دیوار می شود. پس بهتر است برای نصب راحت و سریع از پرایمرهای کاغذ دیواری استفاده کنید.

 

نحوه صحیح استفاده از پرایمر کاغذ دیواری

برای نصب کاغذ دیواری ابتدا سطح زیر کاغذ دیواری را آماده می کنیم. عدم استفاده از پرایمر ها و مواد زیرسازی برای کاغذ دیواری باعث ایجاد چین و چروک و حباب هایی زیر کاغذ دیواری بعد از نصب می شود که جلوه بسیار بدی دارد.
دیوار های خانه و محیط های کاری معمولا دو نوع هستند. یا بتونه ای هستند و یا بنا های نو سازی هستند که معمولا با دیواری های رنگ تحویل می دهند. در دو حالت فرقی به حال نصاب نمی کند و باید دیوار را زیرسازی بکند.

 

   نحوه صحیح استفاده از پرایمر کاغذ دیواری

 

 

مراحل آماده سازی برای پرایمر و زیرسازی کاغذ دیواری

برای انجام زیرسازی ابتدا دیوار را می تراشند و بعد از تراشیدن بتونه کاری می کنند. بعد از اینکه دیوار خشک شد آن را سمباده می کشند و بعد از آن پرایمر را بر روی دیوار می چسبانند. کاربرد پرایمر کاغذ دیواری این است که سطح زیر کاغذ دیواری را یکنواخت سازد و از حباب و چین و چروک شدن کاغذ دیواری جلوگیری کند‌. پرایمر ها نیز مانند کاغذ دیواری نوع مختلفی دارند، برای انجام پرایمر کاری ابتدا نوع و جنس و ابعاد دیوار در نظر گرفته می شود و سپس متناسب با آن پرایمر مناسب انتخاب می شود. برای انواع مختلف دیوار رنگی، بتونه ای، و یا ترک خورده و… پرایمر مخصوص خود دیوار به کار خواهد رفت.

قبل از نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار، نصاب ابتدا باید زیرسازی و کار های اولیه را بر روی دیوار انجام بدهد. بعد از آن پرایمر را بر سطح زیر کاغذ دیواری یکدست پخش می کنند و سپس به خوبی کاغذ دیواری را به دیوار می چسبانند.
پرایمر هایی که جنس خوبی دارند در برابر خط و خش مقاوم هستند‌ و همچنین چسبندگی بسیار بالایی دارند. هر چه سطح دیوار ناهموار باشد و یکدست نباشد باید از مقدار پرایمر بیشتری برای زیرسازی استفاده کرد. بعد از اینکه پرایمر را پخش کردند و خشک شد می توان کاغذ دیواری را نصب کرد. نصاب مقداری از پرایمر را با آب رقیق می کند و سپس به دیوار با استفاده از قلم پخش می کند. برای خرید انواع کاغذ دیواری با ما همراه باشید.

 

اهمیت زیرسازی برای دیوارهای خشک

دیوار هایی که خشک و گچی هستند جذب نسبتاً بالایی نسبت به بقیه دیوار ها دارند، به همین دلیل اگر به صورت درست و اصولی زیرسازی نشوند لبه های کاغذ دیواری بلند خواهد شد و جلوه بدی را نمایان خواهد کرد. اگر لبه های کاغذ دیواری بلند شود احتمال چسبیدن آن به اشیاء دیگر و در نتیجه پاره شدن کاغذ دیواری بیشتر خواهد شد. معمولا دیوار هایی که خشک و گچی هستند حداقل 3 بار باید پرایمر بشوند. دیوار های رنگ شده ای که بیشتر در خانه های نو ساخت دیده می شوند نیاز به بتونه کاری ندارند اما باید سمباده کاری شوند و سپس سطح دیوار پرایمر شود. فیسکو مرکز فروش بهترین پوستر دیواری و کاغذ دیواری با قیمت مناسب.

 

مزایای استفاده از پرایمر کاغذ دیواری

 

مزایای استفاده از پرایمرها را بدانید

یکی از مزایای مهم استفاده از پرایمرهای کاغذ دیواری، هنگام جدا کردن و یا عوض کردن کاغذ دیواری مشخص می شود. اگر بخواهید کاغذ دیواری را تعویض کنید با یک دستمال مرطوب و کشیدن آن بر روی سطح کاغذ دیواری می توانید بدون آسیب رساندن به دیوار به راحتی کاغذ دیواری را جدا کنید.
اگر روی دیوار ناهمواری سطحی وجود داشته باشد و یا بر روی دیوار رنگی تکه های رنگ وجود داشته باشد با استفاده از پرایمر کاغذ دیواری از بین خواهند رفت.
و در نهایت خروجی که کاغذ دیواری می دهد به دو عامل بستگی دارد: جنس کاغذ دیواری؛ و اینکه چه کسی و چگونه آن را نصب می کند. مهارت نصاب به این است که با مشاهده دیوار بداند چگونه زیر سازیی باید انجام بدهد تا هزینه ای که برای زیر سازی انجام می دهد به هدر نرود.
با استفاده از پرایمرهای کاغذ دیواری می توانید کاغذ دیواری را به راحتی از دیوار جدا کنید. وقتی که می خواهید کاغذ دیواری را از دیوار بکنید اگر بدون پرایمر به دیوار خشک چسبیده شده باشد، ممکن است تکه های از کاغذ به دیوار بچسبد و باعث خراب شدن دیوار شود.

به دلیل ویژگی هایی که پرایمر دارد یک نصاب ماهر می تواند آن را به راحتی روی دیوار زیرسازی کند و سپس کاغذ دیواری را نصب کند. با استفاده از پرایمرهای کاغذ دیواری، همچنین از افتادن سایه رنگی بر روی کاغذ دیواری می توانید جلوگیری کنید. البته این موضوع بستگی به نوع و جنس کاغذ دیواری که استفاده می کنید دارد. این تجهیزات با به وجود آوردن لایه های اضافی بین دیوار و کاغذ دیواری از ناهمواری ها جلوگیری کرده و اگر خط و رنگی وجود داشته باشد از نمایان شدن آن به شدت جلوگیری می کند.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 7, 1401
  • 838 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه