بهترین راه برای پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از عناصر اصلی زیبایی در دکوراسیون داخلی می باشد. انتخاب آن فاکتور هایی زیادی دارد که باید با توجه به دکوراسیون فضای داخلی و سلیقه افراد انتخاب بشود. برای زیبا ماندن و تمیز نگه داشتن کاغذ دیواری باید دقت کنیم که عواملی که باعث آسیب رساندن به کاغذ دیواری می شوند را دور نگه داریم. بعضی مواقع ممکن است کاغذ دیواری با لکه های رنگ کثیف شود، اگر لکه ها تازه باشند می توان آن ها را به سرعت تمیز کرد اما اگر لکه ها برای چند روز باشند کار تمیز کردن آن سخت تر خواهد شد. پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری اگر سریعا انجام بشود می تواند بسیار آسان باشد البته سختی یا آسانی آن، بستگی به جنس کاغذ دیواری نیز دارد. برای مثال کاغذ دیواری هایی وجود دارند که جنس آنها ضد آب می باشد و آب به داخل انها نفوذ نخواهد کرد.

بهترین راه برای پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

حتما قبل از تمیز کردن کاغذ دیواری دقت بکنید، که اگر دستمال شما بیش از اندازه خیس و رطوبت دارد باشد می تواند باعث خراب شدن کاغذ دیواری بشود. قبل از انجام هر اقدامی بهتر است اول از همه نوع کثیفی یا نوع لکه را تشخیص بدهیم، و مواد شوینده مناسب و اقدام مناسب را برای پاک کردن لکه ها پیدا بکنیم. برای خرید انواع پوستر دیواری با ما همراه باشید.

بعضی از لکه ها ممکن است با هیچ مواد شوینده ای از بین نروند و فقط با ایجاد حرارت کم رنگ و از بین می روند برای مثال مداد های شمعی، که بیشتر در دسترس کودکان قرار دارد و باید هنگام بازی کردن یا آنها دقت کنیم. تا به کاغذ دیواری آسیب نزنند. در نتیجه بهتر است اگر کودک با مداد شمعی دیوار را کثیف کرد با استفاده از سشوار به آن قسمت حرارت بدهید و سپس با یک دستمال تمیز آن را تمیز بکنید. هنگام پاک کردن کاغذ دیواری حتما دقت بکنید که از اسفنج های سیمی استفاده نکنید. زیرا باعث خراب شدن طرح و رنگ کاغذ دیواری خواهد شد. برای شستشوی کاغذ دیواری می توانید کمی مایع ظرفشویی را در آب حل کنید و دستمال تمیزی را به آن آغشته بکنید و به آرامی بر روی لکه بکشید تا به خوبی تمیز بشود.

قبل از اینکه این کار را انجام بدهید بهتر است با دستمال آغشته شده قسمتی از کاغذ دیواری را بکشید. اگر آسیبی وارد نشد آن وقت می توانید به خوبی تمام لکه ها را پاک بکنید. یکی دیگر از روش هایی که برای از بین بردن لکه ها کاربرد دارد استفاده از حرارت می باشد. با استفاده از دستگاه های حرارتی مانند سشوار و اتو می توانید حرارت ایجاد بکنید.

روش خانگی پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

نکاتی که هنگام شستشوی لکه ها باید رعایت کنید

نکاتی وجود دارند که بهترین راه برای پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری می باشند و از آسیب رسیدن به کاغذ دیواری جلوگیری می کنند. زمانی که محلول شستشوی کاغذ دیواری را آماده می کنید از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید. زیرا می تواند باعث جذب گرد و غبار به خود بشود و کاغذ دیواری شما را خراب بکند.

دستمالی که برای تمیز کردن استفاده می کنید، دستمال های معمولی نباشند بلکه از دستمال هایی که مخصوص گردگیری می باشند استفاده کنید. بعد از اینکه مراحل تمیز کاری انجام شد با استفاده از سطل تمیزی از آب قسمت هایی که تمیز کرده اید را بشویید. هنگام تمیز کردن از آب زیاد استفاده نکنید تا دیوار شما مرطوب نشود. برای جلوگیری از رطوبت زیاد یک دستمال خشک داشته باشید تا بلافاصله بعد از تمیز کردن از آن استفاده بکنید.

 روش های دیگر برای پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

روش های دیگری برای از بین بردن لکه ها از روی کاغذ دیواری وجود دارند. برای مثال اگر جنس کاغذ دیواری وینیلی باشد با استفاده از آب و صابون می توانید لکه ها را از روی کاغذ دیواری پاک کنید. یا با استفاده از پاک کن های صمغی، اگر کاغذ دیواری جنس معمولی دارد پاک کن را بر روی لکه ها بکشید تا لکه ها از بین بروند. اگر قسمتی از فضای داخلی را رنگ کرده اید و رنگ آن بر روی کاغذ دیواری ریخته است، قبل از هر کاری بهتر است ابتدا با یک اشیاء نوک تیز مانند کارتک تکه های رنگ را بردارید.

بعد از این مرحله می توانید با استفاده از محلول آب و مواد شوینده قسمتی که رنگی شده را پاک بکنید. قبل از تمیز کردن لکه ها حتما به جنس کاغذ دیواری دقت بکنید. اگر کاغذ دیواری نازک است با استفاده از کمی آب می‌توانید آن را به راحتی تمیز بکنید. اما اگر کاغذ دیواری ضخیم می باشد می توانید با یک صابون و دستمال خیس لکه ها را از بین ببرید.

روش خانگی پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری

پاک کردن لکه مداد رنگی از کاغذ دیواری

رنگ مداد معمولی و به طور کل مداد رنگی بر روی کاغذ دیواری ماندگار نیست و می توان آنها را به راحتی پاک کرد. اگر لکه جدید و تازه بود سعی کنید با یک دستمال آن را سریع تمیز کنید. اگر به خوبی تمیز نشد با استفاده از یک اسفنج و مواد شوینده، بر روی قسمتی که با مداد رنگی لکه دار شده است بکشید.  برای پاک کردن رنگ از کاغذ دیواری به خصوص اگر رنگ مداد در رنگی بود، با استفاده از یک مسواک آغشته بر خمیر دندان آن را تمیز کنید. سپس با یک دستمال آن را پاک نمایید.

استفاده از جارو برقی برای از بین بردن لکه ها

یکی از روش های موثر برای از بین برد گرد و غبار از روی کاغذ دیواری استفاده از جارو برقی می باشد. جارو برقی به کمک قدرت مکش قوی که دارد می تواند گرد و غبار را به راحتی از روی دیوار پاک بکند. این کار قبل و بعد از شستشو می تواند بسیار کاربردی باشد. اگر نمی توانید تمام سطح دیوار به خوبی جارو بکشید از نردبان استفاده بکنید تا تمام قسمت های آن به خوبی تمیز بشود.

تمام وسایل و دکوراسیون ها نیاز به مراقبت دارند تا سالم و تمیز بمانند. کاغذ دیواری که یکی از اجزای مهم طراحی داخلی محسوب می شود نیز به مراقبت زیادی احتیاج دارد. با استفاده از موارد گفته شده می توانید به راحتی انواع کاغذ دیواری را تمیز کنید. اگر بر روی آن ها لکه رنگی افتاد آن ها را به راحتی از بین ببرید.

  • ادمین فیسکو
  • مهر 6, 1401
  • 493 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه