با مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان آشنا شوید

در ساختمان سازی دیوار ها در دکوراسیون داخلی و شکل گیری فضای داخلی خانه بسیار مهم هستند. از این جهت بهتر است با توجه به شرایط محیطی، نور گیر ها و… از رنگ دیواری مناسب و یا کاغذ دیواری مناسب برای تزیین خانه استفاده شود. این رنگ ها و کاغذ دیواری ها می توانند با توجه به سلیقه افراد متفاوت باشند. انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ های گچی و روغنی، برای تزیین دیوار یک چالش است که در نهایت باید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بی شک از زمان های قدیم رنگ برای دیوار ساختمان ها استفاده می شده و تاریخ استفاده از این تجهیزات بسیار بیشتر است. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی به دلیل زمانبر بودن رنگ آمیزی، بوی بد رنگ که حداقل تا چند روز باقی می ماند‌ و البته مزایای کاغذ دیواری کم تر کسی به دنبال رنگ ساختمان می رود. اما انتخاب هر یک از این دو انتخاب، معایب و مزایایی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا از مزایا و معایب کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان مطلع بشویم‌.

معایب و مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان چیست؟

از مهمترین معایب و مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان، آن است که به جز بوی چسب آن که در نهایت تا یک روز بماند، بوی دیگری ندارد. علاوه بر این نصب آسان و سریع کاغذ دیواری نسبت به زمان زیادی که رنگ می برد، مزیت بزرگی به حساب می آید. از طرفی کاغذ دیواری اصلا وقت شما را نمی گیرد و نهایت در طول یک روز تمام خواهد شد. هم اکنون بسیاری از افراد از رنگ برای طرح دیوار خانه خود استفاده می کنند اما بعد از مدت کوتاهی آن را باید دوباره ترمیم و یا عوض کنند. این کار هم زمان زیادی می برد، هم بوی بد آن دوباره ماندگار خواهد شد. در حالی که اگر کاغذ دیواری نیاز به ترمیم داشته باشد و یا دچار استهلاک شود به راحتی می توانید آن را تعویض کنید.

معایب و مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان چیست؟

تنوع پترن های موجود در کاغذ دیواری

تصمیم گیری در انتخاب کاغذ دیواری کمی دشوار است که از نگاهی دیگر مزیت هم به حساب می آید. تنوع رنگی و طرحی کاغذ دیواری به قدری زیاد می باشد که هر نوع سلیقه ای می تواند کاغذ دیواری متناسب با دکور خود را انتخاب بکند. از طرفی تصمیم گیری برای انتخاب کاغذ دیواری متناسب با طرح خانه مبل و…. کار آسانی نیست‌.

بنابراین انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری به عوامل زیادی می تواند بستگی داشته باشد‌. امروزه هر چیزی که به عنوان مد و ترند شناخته می شود برای هر کسی معنای متفاوتی دارد. برای مثال بعضی افراد طبق مجله های مد و یا رنگ سال کاغذ دیواری خود را انتخاب می کنند، که این گزینه نیز یکی از معایب و مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان می باشد. تعداد زیادی از افراد هم فاکتور انتخابشان برای کاغذ دیواری، محبوبیت طرح موجود در یک کاغذ دیواری است. یعنی کاغذ دیواری که بیشتر استفاده می شود و یا کاغذ دیواری که در فروش باشد را انتخاب می کنند. در وافع پرفروش بودن کاغذ دیواری می تواند در محبوبیت آن موثر باشد. برای خرید کاغذ دیواری طرح کلاسیک و یا اطلاع از قیمت انواع کاغذ دیواری با ما همراه باشید.

اهمیت مد و ترند در انتخاب کاغذ دیواری

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری ها طرح های متنوعی دارند و روز به روز به این طرح ها اضافه می شود. اگر بخواهیم تعریف کلی از مد و ترند داشته باشیم، در واقع مد و ترند همان چیزی که به دل شما می نشیند. اگر شما با انتخاب رنگ دلخواه و یا کاغذ دیواری همین حس را پیدا کردید، دقیقا بقیه افراد نیز می توانند همین حس را داشته باشند. این دقیقا همان حس و حالی است که یک وسیله مد و یا ترند می شود‌. به همین دلیل برای انتخاب هر چیزی، وسیله ای را انتخاب کنید که مپ و ترند باشد و در نهایت به دل شما بنشیند. لذا این یکی دیگر از مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ است که می تواند جلوه ای از سلایق مختلف را به نمایش بگذارد.

قابلیت شستشوی کاغذ دیواری مزیت دیگر این تجهیزات

یکی از مهم ترین گزینه ها برای خانوم های خانه دار تمیزی می باشد‌. لذا قابلیت شستشو برای هر وسیله ای مهم است. زیرا همیشه تمیز و نو می ماند. در مورد دیوارها نیز این قانون صدق می کند. رنگهای روغنی ساختمان قابلیت شستشو دارند اما ممکن است به مرور زمان این خاصیت روغنی از بین برود و در واقع به دیوار آسیب برساند.

برخی از  کاغذ دیواری های جدید نیر قابلیت شستشو دارند و اگر لک و یا جای دست بر روی آن افتاد می تواند آن را به راحتی تمیز کنید. اما به علت پیشرفت علم و تکنولوژی هم رنگ هم کاغذ دیواری قابلیت ها و طرح هایی دارند که قابل شستشو می باشند. ویژگی ساده تمیز کردن یک مزیت مهم برای کاغذ دیواری و رنگ به حساب می آید. اما باید دقت داشته باشیم شستشوی کاغذ دیواری نسبت به رنگ دیوار ساده تر و راحت تر می باشد‌. این قابلیت کمک زیادی به ظاهر زیبای آن خواهد کرد، برای مثال برای زدودن گرد و غبار و خاک از روی کاغذ دیواری استفاده از یک دستمال نمدار کافی است.

مزایای کاغذ دیواری نسب به رنگ روغن

انتخاب سخت میان رنگ روغن و کاغذ دیواری

مطمئناً یکی از مهمترین مزایای مهم کاغذ دیواری نسبت به رنگ، تنوع طرح بالا می باشد. به قدری تنوع رنگی و طرحی کاغذ دیواری ها زیاد است که هر نوع سلیقه ای می تواند کاغذ دیواری متناسب با دکور داخلی خود را انتخاب بکند. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که شما رنگی را برای دیوار خود انتخاب می کنید، دیگر قادر نیستید که رنگ‌ آن را سریعا تغییر دهید و یا طرحی خاصی را بر روی آن اجرا کنید‌.

در حالی که تنوع دیوار پوش ها حتی شامل کاغذ دبواری های سه بعدی نیز می شود که جلوه عمیق و زیبایی به دکور داخلی شما می بخشد. طرح های سه بعدی به خصوص در محیط های کوچک می تواند فضا را بزرگتر و دل باز تر جلوه بدهد. این طرح ها به قدری متنوع می باشند که شما می توانید برای محیط های تجاری، مسکونی و حتی محیط های کاری از طرح های گوناگون آن استفاده کنید.
با توجه به ویژگی های گفته شده و مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمان شما قادر هستید تا درباره ی طرح دیوار منازل و محیط داخلی به درستی تصمیم گیری بکنید‌. فیسکو آماده ی ارائه انواع مشاوره رایگان به شما مشتریان عزیز است. پس همین حالا تماس بگیرید.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 12, 1401
  • 604 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه