روش نصب کاغذ دیواری بر روی پانل های چوبی

همانطور که می دانید کاغذ دیواری یک عنصر مهم در زیبا سازی فضای داخلی می باشد. امروزه بسیاری از افراد به جای رنگ های ساده ی ساختمانی از کاغذ دیواری برای نمای داخلی استفاده می کنند. به دلیل اینکه کاغذ های دیواری تنوع طرحی بسیار بالایی دارند و تقریبا می توان گفت برای هر سلیقه ای طرح خاصی وجود دارد.

با استفاده از کاغذ دیواری می توانید دکوراسیون داخلی را متناسب با دیوار ست بکنید.‌ انتخاب و خرید کاغذ دیواری مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال رنگ، جنس و طرح که قبل از انتخاب باید این موارد را بررسی کنید. بعد از انتخاب طرح کاغذ دیواری باید به زیرسازی آن دقت کنید، جنس و نوع دیوار یا به کل سطحی که می خواهید بر روی آن کاغذ دیواری را بچسبانید. یکی دیگر از ویژگی های مهم کاغذ دیواری قابلیت نصب بر روی هر نوع سطحی از جمله فلز، چوب، گچ، و… می باشد.
یکی از دغدغه های افراد در نصب کاغذ دیواری روی پانل های چوبی است. در این مورد کاغذ دیواری بر روی سطح چوبی قرار می گیرد که در ادامه در مورد آن و نحوه نصب آن توضیح خواهیم داد.

نحوه نصب کاغذ دیواری بر روی پانل چوبی

نصب کاغذ دیواری مراحلی دارد که باید به صورت اصولی طی بشود، و به این صورت نیست که هر وقت خواستید کاغذ دیواری را تعویض کنید.‌ کاغذ دیواری قبل از نصب نیاز به زیرسازی دارد که باید این کار را به خوبی و توسط فردی ماهر انجام دهید. در ادامه به اختصار در مورد مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی پانل چوبی توضیحاتی خدمتتان عرضه می کنیم. پس همراه ما باشید. فیسکو همیشه به کیفیت دیزاین ساختمان شما می اندیشد.

نحوه نصب کاغذ دیواری بر روی پانل چوبی

زیر سازی چوب برای نصب کاغذ دیواری

قبل از نصب کاغذ دیواری بر روی چوب باید به خوبی پانل را زیرسازی کنید. زیرسازی چوب مانند دیوار نیست و کار شما کمی راحت تر و ساده تر است. برای نصب کاغذ دیواری بر روی پانل های چوبی ابتدا باید سطح چوب را صاف نگه داریم. برای مثال اگر بر روی آن میخ وجود دارد آن ها را بردارید. در کل پانل های چوبی برای نصب کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی خاصی ندارند و در مقایسه با نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار ساده تر می باشد. قبل از نصب باید تمام این موارد مورد بررسی قرار گیرد و این کار بر عهده نصاب می باشد. نصب کاغذ دیواری را به یک نصاب ماهر بسپارید زیرا اگر کاغذ دیواری بد نصب شود بر شکل ظاهری آن تاثیر می گذارد. برای مشاوره و خرید کاغذ دیواری با ما تماس بگیرید.

ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری بر روی پانل های چوبی ، تقریبا مانند نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار می باشد و تفاوت زیادی ندارند. ابتدا ابزار مورد نیاز را برای نصب آماده کنید. این ابزار شامل قیچی، نردبان، چسب مخصوص کاغذ دیواری، غلطک، دستمال تمیز است. قبل از نصب کاغذ دیواری ابتدا زیرسازی را انجام می دهیم و مطمئن می شویم که بر روی سطح پانل های چوبی ناهمواری وجود ندارد. بعد از آن با چسب پانل های چوبی را به خوبی زیرسازی می کنیم. بعد از کاغذ دیواری را برش می دهیم، البته پیشنهاد می شود این کار توسط نصاب انجام گردد. سپس برش ها را به آرامی بر روی پانل می چسبانید. با استفاده از غلطک چسب زیر کاغذ دیواری را به تمام سطوح یکسان پخش می کنید تا چسب ها یک جا جمع نشوند تا باعث ایجاد حباب و چروک نگردند. اگر چسبی بر روی کاغذ دیواری ریخته شد با استفاده از دستمال تمیز آن را تمیز کنید.

مزایای استفاده از پانلهای چوبی

یکی دیگر از مزایای نصب کاغذ دیواری بر روی پانل های چوبی دقیقا به سادگی این مرحله مربوط می شود. نصب کاغذ دیواری بر روی این پانل ها زمان گیر نمی باشد و زیرسازی نسبتاً آسان تری نسبت به دیوار های گچی و …. دارد. جنس چوب به گونه ای است که به راحتی نم و رطوبت را به خود جذب نمی کند‌. در دیوار های گچی اگر نم و رطوبت وجود داشته باشد هم دیوار و هم کاغذ دیواری مستهلک می شوند. لذا باید هزینه ای چند برابر کنید تا هم دیوار را تعمیر و هم کاغذ دیواری را مجدد نصب کنید. البته شایان ذکر است که با مزایایی که پنل های چوبی دارند، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند تا هر زمان که از طرح چوب خسته شدید به دیوارپوش های متنوعی مانند پوستر دیواری بسنده کنید و جلوه ای نو به منزل خود بدهید.

قیمت نصب کاغذ دیواری بر روی پانل چوبی

بهترین چسب برای زیرسازی پنل ها

همانطور که اشاره کردیم، زیر سازی قبل از نصب کاغذ دیواری بسیار اهمیت دارد. با انجام زیرسازی اصولی و درست از چروک شدن و حباب دار شدن کاغذ دیواری می توانید جلوگیری کنید. چند نوع چسب وجود دارد که قبل از نصب کاغذ دیواری می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از ابزارهای نصب، پرایمر است. برای نصب کاغذ دیواری، اگر بخواهیم به صورت استاندارد و اصولی پیش برویم پرایمر بهترین گزینه می باشد.

اما به دلیل اینکه تشخیص جنس های اصلی پرایمر در ایران سخت می باشد و همچنین قیمت آن نسبت به چسب های دیگر بالا می باشد معمولاً افراد کمی به دنبال پرایمر می روند. استفاده از چسب چوب، در این روش باید با استفاده از قلمو و یا غلطک چسب چوبی که با آب رقیق شده است را بر روی سطح دیوار پخش کنید.

دلیل این کار این است که از خشکی دیوار با پانل چوبی جلوگیری می کند و همچنین چسبندگی آن را بالا می برد. البته بعضی افراد با این روش مخالف هستند، این احتمال را می دهند که چسب چوب لایه ای میان کاغذ دیواری و سطح مورد نظر به وجود می آورد که به مرور زمان باعث جدا شدن کاغذ دیواری می شود.

استفاده از سریش برای چسباندن کاغذ دیواری

استفاده از سریش برای چسباندن کاغذ دیواری بر روی پانل های چوبی نیز راه حل دیگر می باشد. روش این چسب نیز مانند ۲ روش قبل است با این تفاوت که سریش را در چسب چوب رقیق شده مخلوط می کنند تا چسبندگی آن افزایش یابد. اما از معایب استفاده از سریش میتوان به صراحت گفت که به دلیل داشتن مواد حل نشدنی ریز ممکن است بر روی سطح دیوار یا پانل های چوبی بمانند و باید آن ها را با کاردک تمیز کنید. لذا اگر این کار را با دقت انجام ندهید به مرور زمان می توان باعث جدا شدن و یا بد شکل شدن کاغذ دیواری بشود. با استفاده از روش های مذکور می توانید کاغذ دیواری را بر روی پانل های چوبی به راحتی نصب کنید. برای مشاوره ی بیشتر در همه مراحل انتخاب، خرید و نصب کاغذ دیواری فیسکو کنار شماست. سئو سایت

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 18, 1401
  • 1906 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه