نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی می باشد. انتخاب کاغذ دیواری مناسب متناسب با طرح داخلی می تواند در زیبایی محیط شما بسیار تاثیر دارد. این تجهیزات نیز مانند هر تجهیزات دیگری نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. لذا تمیز کردن کاغذ دیواری یک کار مهم است که برای زیبا نگه داشتن کاغذ دیواری ضروری است. پس در این مقاله همراه ما باشید تا نکات مهمی را در این مورد برای شما بازگو کنیم.

بهترین روش ها برای تمیز کردن کاغذ دیواری داخل منزل

کسانی که در محیط و دکوراسیون داخلی منزل خود از انواع کاغذ دیواری استفاده می کنند، حتما تا کنون به فکر تمیز کردن و یا حتی تعویض کاغذ دیواری خود افتاده اند. یا توجه به جنس کاغذ و همچنین چسب و متریال به کار رفته در کاغذ دیواری، روش های متفاوتی برای تمیز کردن کاغذ دیواری و شستشوی آن وجود دارد. جالب است بدانید که اگر به موقع به تمیز کاری کاغذ دیواری بپردازید، دیگر نیاز به تعویض و هزینه اضافی نیست. در ادامه ما به نکات مهمی از قبیل نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری، گردگیری کاغذ دیواری غیر قابل شستشو و همچنین طرز شستن کاغذ دیواری قابل شستشو می پردازیم.

نکات اساسی در مورد شستشوی کاغذ دیواری

در طول روز ممکن است دست یا اشیاء با کاغذ دیواری در تماس باشند و به همین دلیل لکه هایی بر روی کاغذ دیواری ایجاد می شود که جلوه بد و کثیفی را به محیط داخلی می دهند. خاک و گرد و غبار می تواند عامل دیگری برای کثیف شدن کاغذ دیواری می باشد و به مرور زمان ممکن است کثیف تر شود. البته اگر آن را تمیز کنید مشکلی پیش نخواهد آمد.

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری با دستمال

نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری با دستمال

برای تمیز کردن کاغذ دیواری با دستمال که در هر خانه ای پیدا می شود و به نظر راحت ترین ابزار تمیزکاری به نظر می رسد، حتما دقت داشته باشید دستمال را پایین به بالا بکشید‌. از آب و پارچه ای نم دار با استفاده از آب گرم می توانید کاغذ دیواری را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن با توجه به جنس تجهیزات کاغذ دیواری، از صابون استفاده نکنید.

اگر چه برای کاغذ دیواری هایی که ضخامت بیشتری دارند می توانید از صابون استفاده کنید. شایان ذکر است که سعی کنید تمیز کاری را به تعویق نیندازید زیرا باعث خراب شدن کاغذ دیواری می شود.
با استفاده با آب ولرم و صابون می توانید کاغذ دیواری را تمیز کنید. اما اگر تمیز نشد یک بار دیگر آن را با آب تمیز پاک کنید و بعد از آن با یک حوله آبگیری آن را خشک کنید. بعضی از لک ها قوی تر هستند و با روش های ذکر شده تمیز نمی شوند برای تمیز کردن آنها از شوینده های قوی تر استفاده کنید. دقت داشته باشید بعد از شستشوی شیمیایی حتما از پاک کننده های آب تمیز استفاده کنید.

نکاتی که هنگام تمیز کاری باید به آن توجه داشته باشیم

در این قسمت برخی از نکات را ذکر می کنیم که با عمل کردن به آن می توانید طول عمر کاغذ دیواری خود را افزایش دهید. از برخورد اشیاء فلزی و یا تمیز کاری با استفاده از اسکاج های زبر و پودر های قوی خودداری کنید. زیرا باعث خراش و خراب شدن کاغذ دیواری می باشد.

هنگام تمیز کاری دقت داشته باشید آب به قدری زیاد نباشد که به زیر کاغذ دیواری نفوذ کند و باعث بلند شدن و خراب شدن کاغذ دیواری بشود. به خصوص در میان اتصال رول هایی که به یکدیگر وصل شده اند دقت کنید تا آب نفوذ نکند. وقتی که لکه های چربی بر روی دیوار شما ایجاد می شوند سریعا برای تمیز کردن آن اقدام کنید. زیرا لکه های چربی می توانند دائمی شوند و دیگر نتوانید آن ها را تمیز کنید.

برای تمیز کردن لکه های چربی اول از همه از شوینده های لکه بر و یا پودر های جذب کننده رطوبت استفاده کنید. بعد از اتمام کار برای تمیز کاری حتما از آب تمیز استفاده کنید. یکی از ابزار هایی‌ که در تمیز کردن کاغذ دیواری تاثیر می گذارد، مسواک می باشد.
اگر شمع و تکه های آن بر روی کاغذ دیواری ریخته شد آن را با استفاده از اشیاء که نوک تیز نباشد تمیز کنید و تکه های کوچک تر را با مداد نوک تیز می توانید تمیز کنید و روی آن را سپس با پارچه ای تمیز پاک کنید.

زدودن لکه های رنگی از کاغذ دیواری

ممکن است مشکل ایجاد شده برای کاغذ دیواری شما و یا پوستر دیواری استفاده شده در منزلتان از نوع لکه های رنگی باشد. در این قسمت به نکاتی می پردازیم که می تواند راه حلی برای زدودن این لکه ها از دیوارپوش های شما باشد.
لکه هایی که رنگی هستند مانند مداد رنگی از پارچه ای آغشته به مواد شوینده استفاده کنید و به آرامی بر روی لکه بکشید. همچنین می توانید با پارچه و یا فرچه که به خمیر دندان آغشته شده باشد آن را تمیز کنید. حتما توجه داشته باشید که اگر جنس کاغذ دیواری و دیوار محیط شما غیرقابل شستشو است از تمیز کردن آن جلوگیری کنید. زیرا ممکن است کاغذ دیواری شما خراب شود و از نما و تصویری زیبا خارج شود. استفاده از گوش‌ پاک کن برای کاغذ دیواری می تواند بسیار کاربردی باشد گوش‌ پاک کن را بر روی لکه ها بکشید. سپس آن را با دستمالی تمیز پاک کنید.
اگر روی کاغذ دیواری لکه های جوهری ایجاد شد با استفاده از گچ خیاطی می توانید لکه های مورد نظر را جذب و سپس با مسواک آن را تمیز کنید و هنگام تمیز کردن مواظب باشید لکه ها پخش نشوند.
کاغذ های دیواری ها مدرن در دکوراسیون های داخلی طرفداران بسیار زیادی دارد، برای تمیز کردن این سبک کاغذ دیواری از اسفنج و آب ولرم استفاده کنید و بعد از آن با پارچه ای تمیز آن را تمیز کنید.
اگر روش های گفته شده نتیجه نداد از تمیز کردن آن جلوگیری کنید، زیرا ممکن است باعث از بین رفتن لایه های کاغذ دیواری شود و از آسیب رساندن جلوگیری کنید. پیشنهاد ما این است که اگر لکه ها پاک نشد به فکر تعویض کاغذ دیواری باشید.

تمیز کردن کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو

تمیز کردن کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو

در این قسمت به طور واقع بینانه در مورد دسته ای دیگر از کاغذ دیواری ها بپردازیم. تمیز کردن کاغذ دیواری غیر قابل شستشو کمی دشوار است و نمی توان به راحتی و به طور کامل آن ها را تمیز کرد. در نتیجه هرگز فریب شوینده هایی که ادعاهای مبالغه آمیز دارند را نخورید. ما در این بخش به راه حل ساده ای می پردازیم که با استفاده از آن می توانید تا حدودی کاغذ دیواری ها را تمیز کنید. با استفاده از گوش پاک کن می توانید ذراتی که بر روی کاغذ دیواری قرار دارند را تمیز کنید. سپس با یک دستمال تمیز و خشک لکه هایی با گوش پاک کن تمیز کردید را پاک کنید. این مراحل را تا جایی ادامه دهید که لکه های روی کاغذ دیواری تمیز شوند.

نحوه شستشوی کاغذ دیواری غیر قابل شستشو

اگر در دکوراسیون داخلی خود از کاغذ دیواری های اکریلیک که دارای لایه ای به اسم وینیل هستد و امروزه افراد ان را به اسم کاغذ دیواری قابل شستشو می شناسند، استفاده می کنید، می توانید با استفاده از اسفنج های آغشته به مواد شوینده به همراه یک دستمال خشک نسبت به شستشوی کاغذ دیواری اقدام کنید. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که طبق روش هایی که گفته شد با استفاده از آب گرم و دستمالی خشک هر دفعه بر قسمت هایی که لکه بر روی آن است بکشید تا به خوبی تمیز شود. دقت کنید که هنگام شستشو با آب ولرم به زیر لایه های کاغذ دیواری آب نفوذ نکند. زیرا این نکته می تواند موجب پوسیدگی دیوار شود. بعد از مرحله آبکشی با استفاده از پارچه ای کتان و یا حوله تمیز دیوار را خشک و تمیز کنید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد کاغذ دیواری یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی می باشد. همه اجزای خانه به خصوص کاغذ دیواری نیاز به تمیز کاری دارند تا زیبا و تمیز بمانند. طبق اتفاقاتی ممکن است لکه هایی بر روی کاغذ دیواری بیافتند و آن را کثیف کنند، اما نگران نباشید اگر این اتفاق افتاد شما می توانید با جمع کردن اطلاعات از نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری های قابل شستشو و غیر قابل شستشو مشکل خود را حل کنید و بدانید که چگونه باید به صورت اصولی کاغذ دیواری خود را تمیز کنید. امیدوارم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی را دریافت کرده باشید.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 3, 1401
  • 640 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه