تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری با توجه به طرح 
 در ادامه با ما همراه باشید تا در از تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری مطلع شویم. برای ایجاد زیبایی در دکوراسیون حتما نیاز به هزینه های زیاد و ایده های عجیب غریب نیست، بلکه می توان با استفاده از چیز های کوچک و زیبا به آن چیزی که می خواهیم دست پیدا کنیم. یکی از فضا هایی که بهتر است برای دکوراسیون داخلی به آن توجه کرد، دیوار می باشد. با استفاده از کاغذ دیواری و یا پوستر مناسب می توانیم فضای داخلی را جذاب کنیم. اما موضوع مهم این است که کدام یک از آن ها برای دیوار با توجه به دیگر وسایل های دکور مناسب می باشد؟ تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می تواند جزئی باشد اما زمان نصب آن و توجه به آن تفاوت های بسیاری دارد که در این مقاله آن ها را خواهیم فهمید.

تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری با توجه به طرح 

همان طور که اشاره کردیم، کاغذ دیواری و پوستر دیواری تفاوت های جزئی دارند که شاید برای بعضی دکوراسیون ها این تغییر به چشم بیاید. کاغذ دیواری شامل طرح های متفاوت با سلیقه های مختلف می باشد و این طرح را می‌توان با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی انتخاب نمود. پوستر های دیواری حاوی عکس های بسیار با کیفیت می باشند که می توان از آن ها برای نمای داخلی خانه یا منزل به عنوان یک تابلوی بزرگ استفاده کرد.
این عکس هایی که بر روی پوستر دیواریچاپ می شوند بسیار با کیفیت بوده تا مخاطب از تصویری که می خواهد لذت ببرد. برای مثال پوستر دیواری با تصویر نمای سنگی به جای طرح واقعی سنگ، که هم از هزینه اضافی جلوگیری می کند و هم در وقت و زمان نصب صرفه جویی خواهد شد.
یکی از تفاوت های بزرگ پوستر دیواری نسبت به کاغذ دیواری نصب سریع و قیمت پایین تر آن می باشد‌. همچنین کاغذ دیواری در گذر زمان ترک بر می دارد و ممکن است زودتر کثیف بشود و نیاز به تعویض داشته باشد‌. پوستر دیواری بیشتر برای خانه ها و فضا های کوچک استفاده می شود تا فضا را بزرگتر نشان دهد. اما نصب کاغذ دیواری برای هر نوع دکوراسیونی می تواند مناسب باشد.
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری با توجه به قیمت

تفاوت از نظر قمیت! کدام به صرفه‌تر است؟

با کمی هزینه می‌توان به بهترین و زیبا ترین دکوراسیون داخلی رسید. اما همیشه بحث قیمت در همه‌ی خرید ها از مهم ترین عوامل خرید می باشد. به طور کل بیشتر افرار استفاده و خرید پوستر دیواری را به دلیل قیمت مناسب آن نسبت به کاغذ دیواری ترجیح می دهند و از پوستر های دیواری برای دکوراسیون داخلی نیز استفاده می کنند. از طرفی دیگر استفاده از پوستر های دیواری در شرکت ها، اداره جات، مراکز خرید، و فروشگاه ها بسیار زیاد شده است.
تفاوت های طرحیهمانطور که گفته شد از لحاظ طرح و رنگ کاغذ دیواری و پوستر دیواری تفاوت دارند. پوستر دیواری بیشتر بر روی تصویر زیبا و واقعی یا حتی تصویر سه بعدی تمرکز دارد و آن را به بهترین نحو ارائه می دهد. کاغذ دیواری بیشتر بر رنگ و طرح هایی که بر روی کاغذ دیواری اجزا می شود متمرکز است و می تواند گزینه بسیار مناسبی نسبت به رنگ های روغنی باشند.
امروزه کمتر کسی از نقاشی، یا به اصطلاح رنگ های روغنی و دیواری استفاده می کند، زیرا بوی بد آن تا زمان طولانی ماندگار خواهد شد و زمان رنگ کردن دیوار نسبت به کاغذ دیواری و پوستر دیواری طولانی می باشد به همین دلیل کمتر کسی از رنگ های دیواری استفاده می کند.

مزایا و معایب پوستر و کاغذ دیواری

بی شک هر چیزی مزایا و معایبی دارد. اما با انتخاب درست می‌ توانیم معایب را کوچک تر نشان دهیم. انتخاب درست می تواند بر روی بزرگ و یا کوچک نشان دادن فضای مورد نظر تاثیر داشته باشد. انتخاب پوستر دیواری مناسب با توجه به ابعاد، اندازه و طرح فضای مورد نظر مشتری انجام می شود. زیرا باید میان آن ها تناسب وجود داشته باشد تا زیبایی کامل نمایان شود.
در واقع پوستر دیواری به دلیل تصاویر عمیق و با کیفیتی که دارد می تواند فضای های بزرگ را صمیمی و دلباز و فضا های کوچک را عمیق و بزرگ نشان بدهد. اما این موضوع می تواند کاملا برعکس بشود اگر در انتخاب پوستر دیواری خود دقت نکنید. پس در نتیجه بهتر است قبل از خرید پوستر دیواری حتما با مشاور های حرفه ای در ارتباط باشید تا سبک دلخواه خود را انتخاب کنید.
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری با توجه به قیمت

به طول عمر کاغذ دیواری توجه کنید

یکی دیگر از ویژگی های بارز پوستر دیواری ها مدت زمان استفاده از آن ها می باشد. پوستر دیواری نسبت به کاغذ دیواری عمر طولانی تری دارد و شاید احتیاج به تعویض آن تا مدت طولانی پیدا نکنید. به دلیل وجود گرد غبار باید دیوار خود را زود به زود تمیز کنید.
اگر از کاغذ دیواری استفاده می کنید، ممکن است بعد از مدتی زیبایی و رنگ اولیه خود را از دست بدهد. پوستر دیواری بسیار براق و تمیز باقی می ماند. اما پوستر دیواری نیز مانند هر اشیاء دیگری نیاز به نظافت دارد. از دیگر مزایای خرید کاغذ دیواری به پوستر دیواری می توان گفت که به دلیل جنسی که دارد رطوبت را جذب نمی کند و یا به سختی رطوبت به آن نفوذ می کند.
اما کاغذ دیواری در مقابل رطوبت آسیب پذیر می باشد و ممکن است سریعا خراب شود. نظافت کاغذ دیواری و پوستر دیواری تقریبا تمیز کردن کاغذ دیواری و پوستر دیواری آسان می باشد، و ممکن است بر روی هر کدام از آن ها گرد غبار بنشیند اما به مراتب تمیز کردن پوستر دیواری آسان تر خواهد بود. و ویژگی مشترک دیگر این دو محصول نصب آسان آن ها می باشد. فقط دقت داشته باشید که قبل از نصب بستر را برای نصب آماده بکنید‌.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله متوجه آن می شویم که انتخاب کاغذ دیواری و پوستر دیواری بستگی به شرایطی مانند محیط فضا، دکور خانه و سایر موارد دارد که باید حتما قبل از نصب در نظر بگیریم. اما اگر بخواهیم این موارد را نادیده بگیریم‌، باید به سلیقه خود تکیه کنیم و از هر آنچه خوشمان می آید استفاده کنیم. اما با وجود دانستن مزایا و معایب این دو محصول بهتر است تصمیم منطقی و درستی بگیریم.
  • ادمین فیسکو
  • مهر 13, 1401
  • 533 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه