ابزار نصب کاغذ دیواری را بشناسید

برای ایجاد سبکی زیبا هنری یا سبک مورد نظر خود نیاز به ایجاد یک تناسب در طرح داخلی خود می باشید. یکی از مهم ترین عناصر در زیبایی دکوراسیون داخلی دیزاین دیوار می باشد. با استفاده از کاغذ دیواری می توانید دیوار خانه را نمایان گر و زیبا کنید، کاغذ دیواری ها طیف های وسیعی دارند و می توانید با توجه به سلیقه خود طرح و رنگ مورد نظر خود را متناسب با دیوار خانه پیدا کنید. یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی کاغذ دیواری نصب درست آن است که باید به افراد ماهر بسپارید. البته در کنار این موضوع شستشوی کاغذ دیواری نیز می تواند بسیار مهم باشد.‌ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد ابزار لازم برای نصب کاغذ دیواری مطلع شویم.‌

ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

قبل از هر چیزی بهتر است محیط داخلی خود را برسی کنید و متناسب با آن یک کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنید. زیرا دیوار یک عنصر مهم در زیبایی داخلی می باشد. قبل از انتخاب و خرید کاغذ دیواری مناسب بهتر است بستر و شرایط را برای نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار فراهم کنید تا مراحل به کندی انجام نشود.
برای نصب کاغذ دیواری ابزار و وسایلی مورد نیاز است که بدون آن ها نمی توان کاغذ دیواری را نصب کرد. یکی ابزار که برای نصب کاغذ دیواری بسیار کاربرد دارد نردبان می باشد. این وسیله به نصاب کمک می کند تا بتواند کاغذ دیواری را از بالا به پایین به راحتی نصب کند. همچنین کمک می کند که بر روی دیوار تسلط داشته باشد و ایمنی خود نصاب را حفظ می کند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کند.

ابزار نصب کاغذ دیواری

 ابزار اندازه‌ گیری و برش

ابزار دیگری که برای این کار مناسب می‌باشد مداد است. خودکار و مداد وسیله ای کاربردی برای برش و اندازه گیری ابعاد دیوار برای نصب کاغذ دیواری می باشد و از این جهت می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

ابزار بعدی کارتر می باشد این وسیله تیغه بسیار تیزی دارد که برای برش بعضی اشیاء مانند موکت و کاغذ دیواری کاربرد دارد. نکته قابل توجه این است که ممکن است این تیغه ها کند شوند. بنابراین اگر این اتفاق افتاد می توانید تیغه را تعویض کنید و به جای از تیغ تیز استفاده کنید. پیشنهاد می شود برای انجام کار نصب کاغذ دیواری از تیغه نو و تمیز استفاده کنید.

متر ابزار بسیار مهم و کاربردی در اکثر مشاغلی که با اندازه دقیق سر کار دارند است. با استفاده از متر می توانید ابعاد دیوار را در نظر بگیرید و متناسب با اندازه ای که گرفتید کاغذ دیواری خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می شود از متر های ۷ الی ۱۰ سانتی برای اندازه‌گیری دیوار استفاده کنید.

ابزار زیرسازی و نصب کاغذ دیواری

شاقول برای نشانه گذاری و مطمئن شدن از عمودی و درست نصب شدن کاغذ دیواری بسیار مهم می باشد.‌
ابزار بعدی که جزو جدا نشدی در این مشاغل به حساب می آید، غلطک است. این وسیله برای صاف کردن کاغذ دیواری بعد از نصب می باشد و اگر چسبی زیر کاغذ دیواری بماند، می تواند آن را در سطح زیرین کاغذ دیواری پخش کند. حتما برای انجام کار یک سطل خالی برای درست کردن چسب کاغذ دیواری کنار بگذارید.

پس از این معرفی، به معرفی فرچه می رسیم. فرچه برای چسب زدن به دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری و آستر آن مناسب است. همانطور که می دانید قبل از نصب کاغذ دیواری باید بستر آن را آماده کنید. دیوار باید کاملا صاف و بدون ایراد باشد، با استفاده از سمباته می توانید سطح دیوار را یکدست و صاف کنید.

ابزاری برای چسب زدن کاغذ دیواری و نصب آن

ابزار مهم بعدی میز کار می باشد که کاغذ دیواری را بر روی آن قرار می دهید و چسب می زنید تا برای چسباندن روی دیوار آماده باشد. کارتک بیشتر برای صاف کردن و پخش کردن چسب به لایه زیرین کاغذ دیواری می باشد. اما از کارتک می توانید برای کندن کاغذ دیواری نیز استفاده کنید. با استفاده از قیچی برش های دقیق و یکسان بزنید تا شکل ظاهری کاغذ دیواری بر روی دیوار زیبا و منظم باشد. با استفاده از این ابزار می توانید کار خود را بسیار ساده کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

ابزار گفته شده را می توانید از یراق فروشی تهیه کنید و کاغذ دیواری را هم می توانید به صورت حضوری تهیه کنید و هم به صورت سفارش از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید. برای خرید انواع پوستر دیواری و اطلاع از قیمت کاغذ دیواری وارد شوید.

ابزار نصب کاغذ دیواری و حباب گیری آن

به جای استفاده از میز کار، اگر در دسترس نبود می توانید از میز ناهار خوری استفاده کنید. یکی دیگر از ابزار های لازم برای نصب کاغذ دیواری ، چسب کاغذ دیواری می باشد. چسب کاغذ دیواری پودری شبیه گچ است که برای لایه زیرین و بستر کاغذ دیواری استفاده می شود. این پودر مخلوطی از آب و چسب چوب است. استفاده از چسب چوب مناسب بسیار مهم می باشد. پس توجه کنید که از همان اول چسب چوب مناسب تهیه کنید. یکی از روش های نصاب های حرفه ای این است که به سر دریل مته ای پروانه ای مانند می بندند تا چسب و مخلفات داخل سطل چسب به خوبی مخلوط شوند. توجه داشته باشید بهتر است خودتان راهی برای مخلوط چسب کاغذ دیواری استفاده کنید.

رطوبت گیری دیوار را فراموش نکنید

بعد از اینکه ابزار مورد نیاز را جمع آوری کردید، بهتر است دیوار را به خوبی برسی کنید و آن را زیرسازی کنید. اگر دیواری که بر روی آن می خواهیم کاغذ دیواری را نصب کنیم، دارای رطوبت بود باید رطوبت آن را از بین ببرید. علاوه بر آن بهتر است تا علت نم خود را بدانید و آن را ریشه کن کنید، زیرا نم و رطوبت می تواند باعث آسیب رساندن به دیوار و کاغذ دیواری بشود.

برای جلوگیری از رطوبت آن قسمت هایی که رطوبت زده را با کارتک بکنید این کار را تا جایی ادامه دهید که حالت نم و رطوبت از بین برود تا به علت اصلی رطوبت و نم برسید. پیشنهاد ما این است که برای این کار حتما از متخصص این کار استفاده کنید. زیرا آن ها حرفه ای هستند و کار خود را راحت تر انجام می دهند.

دقت داشته باشید برش کاغذ دیواری را به یک نصاب حرفه ای بسپارید. زیرا ارک ابعاد دقیق و به اندازه نباشند، کاغذ دیواری ظاهر بدی خواهد داشت. امیدوارم با توجه به مطالب گفته شده با ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری آشنا و همچنین نحوه کارایی آن ها را متوجه شده باشید. سایت فیسکو علاوه بر فروش تجهیزات دیوار پوش، افتخار همکاری با بهترین نصاب ها و با تجربه ترین ها در این عرصه را دارد. برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • ادمین فیسکو
  • شهریور 11, 1401
  • 872 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه